جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پورامینی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: انفاق و کمک مؤمنانه موجب ازدیاد برکت در زندگی انسان شده و همچنین او را در مسیر رشد و تعالی معنوی قرار می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر پورامینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با بیان این که از همان هفته های نخست شیوع ویروس کرونا در کشورمان و به خصوص با آغاز ماه مبارک رمضان، شاهد همدلی ملی در راستای کمک به بیماران و نیز خانواده های محروم و نیازمند آسیب دیده در این قضایا بوده ایم، اظهار داشت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان امسال مبنی بر لزوم حضور در رزمایش بزرگ و سراسری مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، انصافاً بسیاری از مردم، خیرین و نیز گروه های جهادی و تشکل های مختلف در این امر مبارک، مشارکت فعالی داشتند و کارهای بسیار خوب و ارزشمندی در این راستا انجام شد که باید بیش از پیش نسبت به رسانه ای کردن آن ها اهتمام داشت.

وی افزود: با نگاهی به آیات قرآن و نیز روایات صادره از حضرات معصومین(ع) به اهمیت و عظمت انفاق و احسان نسبت به دیگران به خوبی پی می بریم، ضمن آن که یکی از عوامل ازدیاد روزی و برکت در زندگی انسان، اهتمام در این باره است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: بر اساس آیات نورانی قرآن کریم، یکی از نشانه های بارز انسان متقی و مؤمن این است که از آن چه خدا به آن ها موهبت کرده، انفاق می کنند و از آن چه خودشان دوست می دارند به دیگران انفاق می نمایند.

وی بیان داشت: گرچه یکی از اهداف انفاق ناظر به پر کردن خلأهای اجتماعی است اما از آن سو به این وسیله، خود فرد نیز ساخته می شود و با انفاق و ایثار و از خودگذشتگی در مسیر رشد و تعالی معنوی قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورامینی همچنین افزود: به خصوص در ایام کرونایی ما باید با کمک و همدلی مؤمنانه به یاری اقشار ضعیف و مستمند جامعه بشتابیم و در این جهت دیگران را نیز ترغیب و تشویق به مشارکت در این امور خیرخواهانه و خداپسندانه کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha