پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید علیرضا عبادی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آثار آیت الله شهید مطهری راه نجات انسان ها است، گفت: آیت الله مطهری، آیت الله صدر و... متعلق به یک دین، مذهب و کشور نیستند، بلکه متعلق به جهان انسانیت هستند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران و اساتید مدارس علمیه شهرستان بیرجند ضمن بزرگداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری(س) اظهار کرد: گاهی مشاهده می شود که افراد در رشته های خاصی درس می خوانند اما وقتی در امور دینی انگیزه پیدا می کنند بسیار خوب کار می کنند که از جمله آن ها می توان به دکتر شجاعی اشاره کرد که رشته ایشان مهندسی است اما به اندازه یک صاحب نظر دینی نه تنها در مسائل تسلط دارند بلکه از آنها دفاع جانانه و موثر می کند.

وی تصریح کرد: از دیدگاه استکبار اگر اسم دین باشد، اما مانع خواسته های آنها نباشد مشکلی نیست، لذا مستکبرین امروز جهان، از این شیوه به صورت فراوان استفاده کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: اگرچه شهادت علامه شهید مطهری، آیت الله صدر و امثال آنها، ضایعه ی بزرگی است، اما در عین حال دنیای استکبار اندیشه آنها را نمی تواند از بین ببرد، بلکه خودشان موجب تکثیر می شوند.

وی ادامه داد: آیت الله مطهری، آیت الله صدر و... متعلق به یک دین، مذهب و کشور نیستند، بلکه متعلق به جهان انسانیت هستند، چرا که اندیشه آنها موانع راه انسان را از میان برمی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: با همه ی موانعی که بر سر راه اهل ایمان و علم وجود دارد، باید اساتید در تربیت نسل جدید به گونه ای عمل کنند و آنها را پرورش دهند که خودشان را تنها به یک روستا، شهر و کشور خلاصه نکنند، بلکه با سرمایه عظیمی که از منطق، استدلال و حقانیت دارند در جهت نجات نوع بشر گام بردارند.

وی افزود: امروز کمبود دنیا، تفکر مطهری است که استارت شروع آن در دست شما اساتید حوزه های علمیه قرار دارد و باید آنقدر جهان را از مطهری‌ها پر کنید تا مستکبرین دچار عقب نشینی شوند.

وی در پایان گفت: هدف شما اساتید حوزه های علمیه هدف مقدس و والایی است، لذا ارزش دارد که همه مشکلات را تحمل کنید و در جهت تربیت نسل آینده و ایجاد حکومت  جهانی حضرت مهدی(عج)، طلبه تربیت کنید.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha