پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم پیامی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته معلوم به شرح زیر می باشد:


«و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه»

12 اردیبهشت ماه یادآور مجاهدت‌های علمی، انقلابی و فرهنگی معلمی بزرگ است که با بذل علم و دانش و جان شریف¬ خویش در راه خداوند متعال الگو و اسوه اساتید و آموزگاران شد. علامه شهید مرتضی مطهری «رحمه الله علیه» که بنیانگذار عظیم الشأن جمهوری اسلامی ایشان را درختی پرثمر و فرزند عزیزش خواند، عصاره و یکی از ثمرات درخشان حوزه‌های علمیه بود که با اجماع محاسن و درآمیختگی ایمان و عمل، اخلاق و عرفان، برهان و قرآن و علم و حکمت، به چهره‌ای تابناک برای راهنمایی جامعه مبدل شد.

بازخوانی ارزش‌های معلم در اندیشه اسلامی که از آن به عنوان شغل انبیاء یاد شده است، پشتوانه و قوت قلب بزرگی برای تلاشگران این عرصه است. معلم، از یک سو با نسل جوان و مستعد که به عنوان پشتوانه-ای ارزشمند و از آینده‌سازان جامعه و میراث‌داران اندیشه اسلامی خواهند بود، سروکار دارد و از سوی دیگر انتقال‌دهنده و بازآفریننده ارزش‌های اسلامی و انسانی به نسل‌های آینده است.

بی شک امروز که نسل جوان و جامعه با بزنگاه‌های حساسی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی مواجه است، نیاز حوزه‌های علمیه به استادانی وارسته، اندیشمند و ازخودگذشته که بتوانند در عرصه‌های مختلف جریان‌ساز بوده و هدایتگر شاگردان خوب و شایسته باشند بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود که البته این فیض جز با استعانت از رحمت لایزال الهی و ادعیه زاکیه صاحب اصلی حوزه‌های علمیه یعنی حضرت بقیه الله الاعظم «اروحنا لتراب مقدمه الفداء» میسر نمی¬شود.

اکنون در چهلمین سالگرد شهادت آن روحانی والامقام که به نیکی به عنوان روز معلم نام‌گذاری شده است، شایسته است مقام و جایگاه اساتید و معلمان عزیز و پرتلاش را ارج نهاده، این روز بزرگ را به همۀ بزرگواران به ویژه استادان حوزه‌های علمیه خواهران تبریک عرض ‌نمایم و از درگاه باری تعالی توفیق روزافزونشان را در خدمت به مکتب جعفری و تربیت شاگردان عالم و فاضل مسألت ‌نمایم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha