سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام چوگانی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) از تاسیس نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی در شیراز، پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام احمد چوگانی، شامگاه یکشنبه در جلسه مدیران مدارس علمیه شیراز که در مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، اظهار داشت: مرکز تخصصی امام حسین(ع) در ۲ رشته حقوق و قضای اسلامی و رشته مشاوره اسلامی دانش پژوه دارد.

وی با تصریح اینکه توانسته ایم حدود ۱۵۰ دانش پژوش را در چهار سال جذب کنیم که بیشتر آنان از شیراز هستند، اضافه کرد: پیش از اینکه آموزش فضای مجازی از سوی قم به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونایی ابلاغ شود، این مرکز از ۲ هفته قبل اقدام به آموزش کرده بود.

مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) عنوان کرد: بارگذاری به موقع مطالب برای دانش پژوهان از جمله دلایل پیشرفت این مرکز در بخش مجازی است، همچنین خلاصه نویسی دروس یکی دیگر از قعالیت های دانش پژوهان است که اثرات بسیاری برای یادگیری دارد.

وی همچنین از فارغ التحصیلی ۱۵ نفر از دانش پژوهان مرکز تخصصی امام حسین(ع) خبر داد و بیان داشت: حدود ۱۵ نفر از فارغ التحصیلان در مقاطع کارشناسی و ارشد مراحل پایانی جذب به قوه را دارند که این اتفاق با همکاری رئیس کل دادگستری فارس و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رقم خورده است.

حجت الاسلام چوگانی همچنین از زمان پذیرش مرکز تخصصی امام حسین(ع) خبر داد و گفت: زمان پذیرش از ۱۳ اردیبهشت برای افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: در گذشته شاهد بودیم که برای تحصیل در مراکز تخصصی به قم هجرت می شد، اما اکنون در شیراز مرکز تخصصی امام حسین(ع) و امام خمینی (ره) وجود دارد که می تواند برای طلاب ظرفیت خوبی باشد تا از هجرت به قم پرهیز کنند.

مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اینکه «حوزه های علمیه باید تخصصی شوند» اشاره و اظهار کرد: در شیراز رشته های مطرح و قوی وجود دارد، از این رو باید همکاری صورت گیرد تا از هجرت طلاب به قم جلوگیری شود.

وی از تاسیس نخستین مرکز مشاوره بارویکرد اسلامی در شیراز پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی هایی که با مدیرکل بهزیستی فارس صورت گرفته، مصوب شده است که روحانیون فارغ التحصیل در رشته مشاوره مرکز تخصصی امام حسین(ع) در کلینیک های مشاوره مشغول شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha