پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کتابستان رضوی

نویسنده و محقق حوزوی گفت: اقتضائات عصر فضای مجازی، لزوم خلاصه نویسی برای نسل جوان را بیش از پیش کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل هادی‌منش، نویسنده کتاب "خورشید رهنمای" طی سخنانی در دومین نشست «کتاب آنلاین» با محوریت دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در فروشگاه کتابستان رضوی برگزار شد، با اشاره به این که تلفیق زیارت و فرهنگ کتابخوانی گامی درخشان و پر از امید در جشنواره رضوی به شمار می رود، ابراز داشت: انشاالله برگزاری این جشنواره در سال های آتی باعث تولید محتوای اثر گذار و همچنین ترغیب و تشویق دیگر نویسندگان می‌شود، کما این که تاکنون نیز برکات و دستاوردهای قابل توجهی به همراه داشته است.

وی با اشاره به سبک خلاصه نویسی در امر نگارش و ضرورت آن با توجه به وجود شبکه‌های مجازی گفت: یکی از اصول کاری من در نگارش، اهتمام ویژه به خلاصه نویسی است، چرا که بارش اطلاعات، فرصت کم و عدم حوصله جوانان به مطالعه، باعث شده تا آنجا که ممکن است به همه ابعاد به صورت هدفمند و با ترتیب و نظم خاص به صورت موجز بپردازم.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی همچنین افزود: کتاب «خورشید رهنمای» برای گروه سنی جوان و بزرگسال انتخاب شده و هدف من از نگارش این کتاب، قشر کتابخوان و علاقمند به این موضوعات است.

وی با اشاره به اینکه بسترها و شرایط تاریخی زمان امامان معصوم با یکدیگر متفاوت است، تاکید کرد: اگر امام حسن (ع) و دیگر معصومین(ع) در شرایط حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار می‌گرفتند، قطعاً قیام می‌کردند، کما این که به عنوان مثال امام هادی (ع) وظیفه راهبردی و مدیریتی را برای فرهنگ سازی و پذیرش عموم آماده کرد و بهترین منشور حضرت، جامعه کبیره ایشان است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی منش یادآور شد: حکومت‌ها و دولت‌های عباسی شرایط خفقانی را به وجود آورده بودند و این رعب و وحشت برای شیعیان پس از شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به اوج خودش رسید و زمینه را برای محبین خاندان پیامبر(ص) تنگتر کرد.

در ادامه این نشست، حسین حیدری، منتقد و کارشناس به شرایط شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این روزها دورهمی‎های جامعه کتابخوان محدود شده اما فضای مجازی این ظرفیت را دارد تا همچنان برنامه‌های فرهنگی به کار خود ادامه دهند.

این منتقد ادبی کتاب «خورشید رهنمای» را معرفی کرد و یادآور شد: آغاز این کتاب ما را به سلام و درود به خاندان پیامبر (ص) فرا می‌خواند. نویسنده می‌خواهد از نگارش این کتاب دغدغه‌اش را نسبت به تبیین شرایط زندگی اعتقادی، علمی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی امام هادی (ع) بیان کند. ‌

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha