جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید مرتضی اسماعیلی طبا

حوزه/دبیر انجمن سواد رسانه‌ای استان قم با اشاره به اهمیت دانش و تخصص در امر خبررسانی، گفت: داشتن سواد اطلاعاتی شرط اول تولید محتوای خبری است.

دکتر سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه، بابیان این‌که باید با اطلاعات درست و صحیح در امر اطلاع‌رسانی فعالیت صورت بگیرد، اظهار داشت: توانایی شناسایی اطلاعات موردنیاز، نحوه سازمان‌دهی و چینش اطلاعات و شناسایی بهترین منبع برای فرآورده خبری است.

وی به داشتن دید درست و منطقی در خصوص اینترنت اشاره کرد و ادامه داد: باید بدانیم که اینترنت بزرگ‌ترین زباله‌دان چیزهای منتشرشده و تهی از ارزش است اما با جستجوی مناسب و حرفه‌ای، گاه بهترین اطلاعات موردنیاز هم در آن یافت می‌شود.

اسماعیلی طبا افزود: علاوه بر این باید بدانیم از میان حجم عظیم اطلاعات و داده‌ها، دنبال چه موضوعی بگردیم و چگونه آن را به دست آوریم و صحت‌وسقم آن را به‌درستی تشخیص دهیم.

وی تصریح کرد: اطلاعات کم منجر به افسردگی و اطلاعات زیاد موجب اضطراب در انسان‌ها می‌شود و برای تولید فرآورده خبری حرفه‌ای باید به‌خوبی منابع اطلاعاتی معتبر، صحیح و قابل‌اعتماد را از منابع سوگیرانه، گمراه‌کننده و نادرست تشخیص دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha