جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ معاون آموزشی موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران تاکید کرد:۶۸۴ طلبه جاری در حال تحصیل هستند، ۲۲۱ نفر در سطح دو، ۳۳۱ نفر سطح سه و ۱۴۱ نفر سطح چهار در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، فاطمه محمدی  امروز با اعلام آغاز ثبت نام سطح ۳ و ۴ موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران در قم و  با بیان اینکه این موسسه از سال ۶۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: در سال ۸۵ به طور رسمی سطح سه که معادل کارشناسی ارشد است، در هفت رشته آغاز شد و در حال حاضر در سطح سه ۹ رشته در حال برگزاری است.

وی با اشاره به رشته های در حال تدریس موسسه افزود: رشته های فقه و اصول، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، مطالعات اسلامی، تاریخ اسلام، حکمت متعالیه و کلام اسلامی و اخلاق در حال حاضر در موسسه دنبال می شود.

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران تاکید کرد: ۶۵۹ طلبه جاری در حال تحصیل هستند، ۲۲۱ نفر در سطح دو، ۳۳۱ نفر سطح سه و ۱۴۱ نفر سطح چهار در حال تحصیل هستند.

محمدی ادامه داد: موسسه معصومیه در چهار رشته حکمت متعالیه، فقه خانواده، تفسیر تطبیقی و علوم قرآن سطح چهار طلبه می پذیرد.

وی یادآور شد: از ۱۳ اردیبهشت ثبت نام جدید آغاز شده و در سال جاری رشته های تخصصی تر به تناسب نیاز جامعه تدریس خواهد شد.

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران با تاکید بر اینکه در سال جدید در سطح دو پذیرشی وجود ندارد، طرح کرد: مشاوره خانواده، تربیت دینی کودک و نوجوان، فلسفه و تفسیر در سطح سه پذیرش خواهد شد.

محمدی تعداد افراد هر کلاس در سطح مختلف را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: در سطح سه کلاس ها حدود ۱۵ تا ۱۸ نفر تشکیل می شود، در سطح چهار نیز حدود ده نفر جمعیت کلاس ها خواهد بود.

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران تحصیل در موسسه عالی معصومیه خواهران را رایگان دانست و تصریح کرد: در کنار این کلاس ها مهارت هایی مانند آموزش تدوین گری، عکس نوشته، فتوشاپ، مقاله نویسی پیشرفته، تربیت استاد به صورت رایگان به طلاب، دوره های تربیت مربی خانواده و نشست های خانوادگی جهت تحکیم بنیان خانواده طلاب آموزش داده می شود.

محمدی تاکید کرد: از اواخر اسفند ماه امکان برگزاری کلاس ها وجود نداشت و کلاس ها به صورت مجازی دنبال شد.

وی با بیان اینکه یک سوم کلاس های ما با توجه به درخواست استاد و امکانات در lms دفتر تبلیغات به صورت زنده برگزار می شد، بیان کرد: سری دوم طلاب در فضای مجازی گروه هایی تشکیل دادند که در مجموع ۱۴۸ گروه درسی تشکیل شد.

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی معصومیه بیان کرد: تعداد واحد های تحصیل در سطح چهار ۱۰ تا ۱۲ نیمسال و ۸۰ واحد، در سطح سه حداکثر ۱۱ نیمسال و حدود ۱۰۲ واحد و در سطح دو نیز ۱۷۰ واحد کلی و ۲۰ واحد اقتضائی تحصیل می شود.

محمدی ادامه داد: قریب به ۹۰ درصد کلاس های ما با موفقیت در دوران کرونایی تشکیل شد و این زمینه ای ایجاد کرده که حدود یک هشتم درس ها در آینده به صورت مجازی برگزار شود، چرا که مرکز ما به صورت خاص مرکزی حضوری بوده و بیش از این نمی توان کلاس ها را به صورت مجازی برگزار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha