سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
علی گلپایگانی، معاون آموزش حوزه علمیه استان سمنان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان سمنان، از متمرکز شدن فعالیت‌های آموزشی حوزه علمیه این استان، در ایام کرونایی در سامانه نجاح خبر داد.

حجت الاسلام علی گلپایگانی، معاون آموزش حوزه علمیه استان سمنان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به اقدامات این معاونت در مقابله با کرونا اظهار داشت: در مقابله با کرونا مرکز مدیریت‌های حوزه‌های علمیه کشور، توصیه و راهکارهایی ارائه داده که از جمله این نکات در مورد رعایت بحث بهداشت و روان و برگزاری دروس به صورت مجازی است.

وی تصریح کرد: با عنایت به تعطیلی کلاس‌های حضوری در مدارس علمیه، دروس حوزوی طلاب به صورت مجازی و در شبکه های اجتماعی برگزار می شد و به منظور نظارت و کنترل بر روند تحصیلی طلاب و کیفی سازی آن، فعالیت‌های آموزشی حوزه علمیه استان سمنان نیز در سامانه نجاح متمرکز شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان سمنان افزود: با توجه به حمایت سامانه نجاح توسط مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه کشور و بومی بودن این سامانه و ثبت سوابق تحصیلی طلاب، بر آن شدیم تا از این سامانه به منظور آموزش و تدریس به طلاب بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در این سامانه با بارگذاری دروس توسط اساتید در همه مقاطع تحصیلی حوزه، طلاب می توانند از دروس مربوطه درس را آموزش یابند و و طلاب نیز با قرار دادن تقریر و پاسخ دادن به سوالات حضورشان را اعلام خواهند کرد.

حجت الاسلام گلپایگانی، با اشاره به برخی از اقدامات مدارس جهت جبران تعطیلی دروس حوزه علمیه گفت: تشکیل گروه‌های درسی در فضای مجازی، بارگذاری فایل‌های صوتی اساتید مدارس در پیام رسان ایتا، الزام طلاب نسبت به ارائه‌ی تقریر در برخی از دروس در مدارس، الزام طلاب نسبت به ارائه تحقیق و پژوهش در برخی از مدارس، تشکیل کلاس مجازی تجزیه و ترکیب جهت تقویت بنیه‌ی علمی طلاب و ارائه تکلیف به شکل روزانه در برخی از مدارس، برخی از اقدامات مدارس جهت جبران تعطیلی دروس حوزه علمیه استان سمنان است.

وی افزود: طرح و ارسال سؤال مربوط به هر درس توسط اساتید و لزوم پاسخگویی طلاب، انتخاب قسمتی از متن درسی و خواندن و توضیح دادن آن توسط طلبه و ارسال ضبط آن برای استاد، الزام طلاب به خلاصه نویسی از دروس مجازی در برخی از مدارس، طرح درس به شکل کتبی توسط استاد و بارگزاری آن در گروه، نگارش خاطرات ایام تعطیلات ویژه‌ی طلاب پایه ی اول مقطه سیکل مدرسه ولیعصر(عج) شاهرود، تشکیل جلسه‌ی رفع اشکال توسط اساتید به شکل مجازی، بارگذاری درس خارج اساتید رسمی استان در گروه، تشکیل کلاس‌های مجازی مراکز تخصصی استان توسط اساتید، لزوم ارائه‌ی تحقیق توسط دانش پژوهان مراکز تخصصی و ...از دیگر اقدامات مدارس جهت جبران تعطیلی دروس حوزه علمیه استان سمنان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha