پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله در واکنش به تحریم حزب الله از سوی آلمان گفت: خیلی سال است که ما ارتباط سازمانی با افرادی که در خارج هستند نداریم و این حرکت کرنش آلمان برای کاخ سفید و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله در سخنرانی خود که هم اکنون در حال پخش است به تحرم حزب الله از سوی آلمان واکنش نشان داد.

سید حسن نصرالله در این باره گفت: این حرکت کرنش آلمان برای کاخ سفید و رژیم صهیونیستی است. هیچ دلیلی بر فعالیت‌های تروریستی و فعالیت‌های غیر شفاف نیاوردند حزب‌الله کجا در آلمان فعالیت دارد.

وی ادامه داد: خیلی سال است که ما ارتباط سازمانی با افرادی که در خارج هستند نداریم. این اتهامات علیه لبنانی هایی که در آلمان هستند دروغ است و ما اجازه تکرار این اتفاقات را نمی‌دهیم.

نصرالله تصریح کرد: لبنانی های مقیم آلمان قانون‌مدار هستند و این حرکت تجاوز در حق آنها و برای راضی کردن اسرائیل است.

وی تاکید کرد: مسئولیت دفاع و حمایت از لبنان های مقیم آلمان با دولت لبنان است نه حزب الله.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه این اقدام تاثیری بر اراده و تصمیمات ما در آینده نخواهد گذاشت اظهارداشت: ما در خط مقدم مقابله با اشغالگری خواهیم ایستاد. آنها فوقش می خواهند ما را بکشند و سال هاست که همین کار را می‌کنند. اما ایمان ما بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به شیوع کرونا در لبنان گفت: با همدلی همه لبنانی‌ها، مسئولین، احزاب، جناح‌ها و خود مردم فعلا اوضاع خوب است و موفق شدیم کرونا را مهار کنیم.

* اگر دولت لبنان برای مبارزه با کرونا نیرو ندارد به آن کمک می کنیم

نصرالله با اشاره بحران کرونا خطاب به دولت لبنان گفت: در زمینه کرونا مردم آمدند و بسیجی وار کمک کردند اگر نیرو ندارید ما به شما کمک میکنیم چقدر می خواهید؟ یک هزار؟ ده هزار؟ بیست هزار؟

وی در زمینه گرفتن وام از بانک جهانی از سوی لبنان گفت: با کمک گرفتن از صندوق بین الملی پول موافقم ولی با تسلیم شدن مخالفیم.

سید حسن نصرالله با اشاره به تهمت هایی که به حزب الله در زمینه نظام بانکداری لبنان زده می شود اظهارداشت: در هفته‌های گذشته تهمت هایی زده شد و حزب الله را متهم کردند. لذا وظیفه خود میدانم پاسخ دهم. مقاله ها و بیانیه ها نوشته شد که حزب‌الله می‌خواهد اتهام بانکداری را نابود کند یا از نظام بانکداری انتقام بگیرد اینها حرف مفتی است که می‌خواهند از مسئولیت خود فرار کنند.

* از روز تاسیس حزب الله اصلاً سمت نظام بانکداری نرفتیم

وی ادامه داد: با صراحت و شفاف و صادقانه می گویم نه نابودی می خواهیم نه سیطره و هیچ چیزی از نظام بانکداری نمی خواهیم. از روزی که حزب الله در سال ۸۲ میلادی تاسیس شد ما اصلاً سمت نظام بانکداری نرفتیم.

نصرالله ادامه داد: وقتی تحریم های آمریکا آمد مسئولان بانکی گفتند حسابهای تابع حزب‌الله باید بسته شود و ما گفتیم باشد و آنها را درک کردیم.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه مسئولان نظام بانکی لبنان از دشمن دشمن تر شدند افزود: خود شما آمریکایی تر از آمریکایی‌ها علیه ما نشوید. آنها گفتند ۱۰ حساب ببندید ولی شما ۲۰۰ حساب بستید؛ این تجاوز و ظلم است. اینها(مسئولان بانکداری لبنان) نه خدا می‌شناسند و نه آخرت و به صورت مادی نگاه می کنند.

وی افزود: مشکل دیگر ما با نظام بانکداری لبنان درباره رفتار بانک ها با سرمایه های پولی مردم بود؛ که اجازه نمی دادند مردم پولشان را بردارند و نظام بانکداری مردم را خوار می کند. حدود یک میلیون یا دو میلیون انسان می خواهند پول خود را از بانک بردارند ولی نمیگذارید. لذا ما داریم از مردم دفاع می‌کنیم. نظام بانکداری بیشترین سود ها را برده ولی هیچ قدم خیلی برای مملکت برنداشته است.

* حزب الله فعالیت ارزی ندارد

وی با اشاره به تهمت هایی که به حزب الله در زمینه مسائل ارزی گفت: برای اولین و آخرین بار می گویم حزب الله فعالیت ارزی ندارد. ما موسسات بزرگ داریم ولی اینکه ارز در بازار سیاه بفروشیم نه. ما خودمان مشتری هستیم. شاید برخی هواداران حزب الله بخواهند ارز خرید و فروش کنند ولی به خودشان ربط دارد. یک مهندس و پزشکی است و با اموال خودش خرید و فروش میکند و ربطی به حزب‌الله ندارد.

نصرالله افزود: همه صرافی ها را به قانون مداری دعوت می کنم و اینکه به سقفی که دولت برای شما مشخص کرده پایبند باشید. متاسفم که وقت خودم و شما را برای این اتهامات سخیف گرفتم. ما نه دلار به سوریه می بریم و نه جمهوری اسلامی.

وی با اشاره به وضعیت کنونی لبنان گفت: صد روز برای اصلاح امور کافی و منطقی نیست. الان وقت همکاری است اگر نمی خواهید همکاری کنید، کنار بروید، فرصت بدهید و بی طرف باشید.

* هیچ اختلافی بین ما و امل یا نبیه بری نیست

نصرالله همچنین با اشاره به سخنانی که درباره اختلاف حزب الله و جریان امل زده می شود اظهارداشت: هیچ اختلافی بین ما و امل یا نبیه بری نیست. همپیمانان ما برای ما خط قرمز هستند. خیلی ها تمام هم و غم‌شان این است که چگونه اختلاف و شکاف بین حزب الله و امل ایجاد کنند. خودتان را خسته نکنید، ناامید می شوید. اختلاف بین ما و امل اتفاق نمی افتد.

وی افزود: البته به معنی این نیست که ما هیچ اختلاف نظری نداریم. مردم و هواداران باید به اختلاف سلیقه کنند عادت کند. ما همیشه بر هم پیمانی با امل به شدت پافشاری می کنیم.

نصرالله در پایان گفت: کشور نیاز به آرامش، همکاری و فرصت دادن به حکومت دارد. نمیدانم صندوق بین المللی پول چقدر می تواند کمک کند. اول باید نگاهمان به داخل باشد و جدال ها را کنار بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    درود بر سید مقاومت