پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 899175
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
ائتلاف گروه های مسلمان نیویورکی 12 هزار نفر را اطعام کرد

حوزه/ جمعی از مسلمانان شهر نیویورک با گروه های مختلف ائتلافی را تشکیل داده اند و با استفاده از گاری های غذای حلال آماده در سرتاسر شهر عملیات غذارسانی به نیازمندان، کارکنان بیمارستانی و افراد آسیب پذیر را انجام می دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، ائتلاف گروه های مسلمان در نیویورک می گویند برای کمک به کارکنان بیمارستانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، وعده های غذای رایگان ارائه دهند.

در ماه مبارک رمضان، عبادت مسلمانان به شدت تحت تاثیر قرار گرفته، ولی این مسئله باعث نشده تا جامعه اسلامی اعمال خیرخواهانه و سخاوتمندانه را کنار بگذارند.

این گروه های مسلمان نیویورکی توانستند با استفاده از گاری های غذای آماده حلال و اسلامی در شهر (که یکی از معروف ترین غذاخوری های خیابانی محسوب می شوند) به ساکنان به ویژه نیازمندان و کارکنان کلیدی، کارمندان بیمارستانی و فعالان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، غذارسانی انجام دهند و هزاران نفر را اطعام کنند.

جامعه جوانان مسلمان پاکستانی، گروه خیریه مسلمین، جامعه افسران پلیس مسلمان نیویورک، جامعه خیبر آمریکا، ائتلاف ساحلی پیشرو، موسسه خدمات عنایت و انجمن بازرگانان مسلمان آمریکایی یمنی از جمله این گروه ها هستند.

این طرح در حال حاضر عملیات غذارسانی را به بیش از ۱۲ هزار نفر با ۲۵ هزار وعده غذایی به انجام می رساند.

کاشف حسین بنیانگذار جوانان مسلمان پاکستانی که مادرش را به خاطر بیماری کرونا از دست داده گفت: در دین مبین اسلام، اگر شما آسیب پذیرترین و نیازمندان جامعه را به  نام دین اطعام کنید، پاداشی نامتناهی به شما تعلق می گیرد.  من می خواستم این کار را به نام مادرم و همه کسانی که از دست داده ایم انجام دهم.

سازمان دهندگان با برپایی صفحه خیریه از مردم خواسته اند کمک های مالی شان را از طریق این وبسایت اهداء کنند.

گفتنی است شهر نیویورک با داشتن بیش از ۷۷۰ هزار مسلمان، بزرگترین شهر مسلمان نشین در آمریکا محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha