پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امان الله حسین پور

نماینده منتخب اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: پذیرفتنی نیست سه هزار طلبه در استان از حداقل‌ها برخوردار نباشند؛ جفا است از این موضوع غفلت کنیم که اعتبار سالیانه حوزه علمیه استان از محل اعتبارات استانی تنها ۷۰ میلیون تومان باشد و از این ۷۰ میلیون تومان هم تنها ۴ میلیون تومان آن تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، امان‌الله حسین پور، نماینده منتخب مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، امروز در نشست با مدیران حوزوی استان، با اشاره به رسالت روحانیان و حوزویان، اظهار کرد: با توجه به هزینه‌هایی که دشمن در جبهه جنگ نرم انجام می‌دهد و تلاش می‌کند تا حوزه اعتقادی را ضعیف کند، ما باید هوشیار باشیم اگر اعتقاد ضعیف شود اقتصاد هم ضعیف می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه اکنون اتحاد و انسجام شایسته و بایسته بین نهادهای دینی و دستگاه‌های فرهنگی در کشور برقرار نیست، اما روحانیت می‌تواند محوریت این اتحاد در دستگاه‌های فرهنگی و دینی باشد.

وی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای حوزه علمیه، اظهار کرد: اگر به این نهاد توجه کنیم با کمترین هزینه، بهره‌وری و اعتمادبه‌نفس را بالا می‌بریم، جفا است از این موضوع غفلت کنیم که اعتبار سالیانه حوزه علمیه استان از محل اعتبارات استانی تنها ۷۰ میلیون تومان باشد و از این ۷۰ میلیون تومان هم تنها ۴ میلیون تومان آن تخصیص یابد.

حسین پور خاطرنشان کرد: پذیرفتنی نیست سه هزار طلبه در استان داشته باشیم که از حداقل‌ها برخوردار نباشند؛ درواقع ریشه مشکلات ما از همین‌جا است و اگر قصد داریم مسائل دیگر حل شود باید به اینجا توجه شود.

وی افزود: منتخبان استان آماده هستند از مشورت‌های کارگروه‌های دینی و حوزوی در این راستا بهره ببرند و از شما هم انتظار می‌رود از ظرفیت منتخبان این دوره نهایت استفاده را ببرید، چراکه منتخبان این دوره مجلس شورای اسلامی قلبا همراه با نهادهای دینی و حوزوی بوده و هدف آن‌ها کمک به این مراکز است.

نماینده منتخب مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته در حوزه قوانین و اصلاح و نظارت بر اجرای آنها هم پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا نسبت به نهادهای دینی و حوزوی احقاق حق صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha