جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 899262
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین در بازدید از فعالیت های طلاب جهادی گفت: هر فعالیتی که در جهت خدمت رسانی به مردم انجام می شود باید با خلوص نیت همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا امروز در بازدید از فعالیت های طلاب جهادی در راستای کمک مؤمنانه گفت: شما عزیزان در دو ماه اخیر برای مقابله با بیماری کرونا تلاش ها و فعالیت های اثر گذار و ماندگاری داشتید و با لبیک به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این بار در جبهه مواسات و همدلی مؤمنانه حماسه دیگری را رقم زدید که جای تقدیر  دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: چنانچه شما عزیزان که امروز با دهان روزه در جهت بر طرف نمودن مشکلات مردم در این راه ارزشمند قدم برداشته اید بدانید که اگر نیت شما در این جهت خالص باشد قطعاً موفقیت در این راه حاصل می شود.

وی ادامه داد: انسان باید همیشه از خداوند بخواهد که به او توفیق دهد تا پایان کار خلوص نیت خود را حفظ کند، چرا که گاهی در میانه راه به موانعی برخورد می کند و ادامه راه برای او بسیار دشوار و سخت می شود و ممکن از نیت خود برگردد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به حدیث نورانی حضرت محمد (ص) که فرمودند «هرگاه مؤمنی شاخه خاری را از سر راه مؤمنی بردارد زمینه وارد شدن به بهشت را فراهم می کند.» تصریح کرد: طلاب جهادی مصداق همین حدیث شریف پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند و امیدواریم این تلاشهای مخلصانه و شبانه روزی شان موجب رضای خدای متعال شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان به حدیث دیگری از حضرت محمد (ص) که فرمودند «انَّما الْمؤمنون فی تَراحُمهم و تَعاطُفِهم بِمنزلةِ الْجَسد الْواحِدِ اذا اشَتَکی مِنْهُ عُضوٌ واحدٌ تداعی لهُ سائِرُ الْجسد بِالْحُمّی والسَّهَرِ، مؤمنان از نظر مهرورزی و عطوفت نسبت به یکدیگر مانند یک پیکرند که هرگاه عضوی از آن دچار دردی شود سایر اعضاء همدردی خود را با آن عضو ابراز می‌دارند و به کمکش می‌شتابند. اذعان داشت: شعر  بنی آدم اعضای یکدیگرند از سعدی، مصداق این حدیث شریف حضرت محمد (ص) می باشد که این روزها  مردم ایران با تأسی از این سخن پیامبر (ص) به همدردی هم نوعانشان شتافته اند

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: فعالیت های امروز مردم در قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه برای من تداعی‌گر دوران دفاع مقدس است، در آن زمان هم همین پشتیبانی و حمایت از رزمندگان جبهه های حق علیه باطل از سوی مردم صورت می گرفت.

مدیر حوزه علمیه قزوین خطاب به طلاب جهادی عنوان کرد: شما عزیزان باید توفیق بزرگ خدمت به مردم را غنیمت بشمارند و با خلوص نیت در جهت رفع مشکلات مردم بیش از پیش قدم بردارید. ​​​​​

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha