جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 899280
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
دکتر عیسی علیزاده

حوزه/ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور بر لزوم توسعه ارتباطات جشنواره ملی مهدویت با حوزه های علمیه کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، دکتر عیسی علیزاده عصر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی مهدویت که به شکل آنلاین برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های گسترده معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: تشکیل نهادی با عنوان جهاددانشگاهی با نیت و بارویکرد فرهنگی بوده و عملکرد این نهاد در طول سالهای سال این مساله را به منصه ظهور رسانده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دینی و قرآنی این نهاد انقلابی، افزود: تشکیل اولین و تخصصی‌ترین خبرگزاری قرآنی جهان با پوشش 19 زبان زنده دنیا و سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور گواهی بر این مدعی است.

معاون فرهنگی جهاددانشگایه کشور بیان کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نسل جوان علی رغم توجه کمتر به برخی مناسک هنوز هم معنویت طلب است و معنویت را به عنوان مهمترین ملجا برای نیل به آرامش  مد نظر دارد.

وی گفت: ضمن سپاس از جهاددانشگاهی واحداستان قم برای برگزاری این جشنواره بر ضرورت این جشنواره تاکید داریم زیرا مهدویت یکی از معیارهای انسان با امید، امید به آینده و مبدا هستی و ماوراء است. مواردی که امسال و اتفاقاتی که در اواخر سال رخ داده نشان داد که بشر تا چه حد عاجز است.

علیزاده اظهارکرد: امیدوارم جشنواره در دوره های بعد با شکوه بیشتری برگزار شود. خوشبختانه این جشنواره ویژگی های مثبتی داشت که از جمله آنها می توان به ارتباط گسترده با حوزه و نهادهای حوزوی، آستان کریمه اهل بیت(ع)، دفاتر مراجع عظام تقلید اشاره کرد.

وی گفت: ارتباط علاقه مندان و دانشجویان هنرمند و سمت و سو دادن فعالیت های آنها به سمت مباحثی چون مهدویت، امید به آینده و خیر صلاح و مصلح خواهی از جمله ویژگی های مثبت این جشنواره است.

وی تصریح کرد: باید با استفاده از ابزار روز، فضای مجازی و هنر در عرصه رونق بخشی به این جشنواره گام برداریم. در سیاست گذاری جشنواره، باید بیشتر روی حرکت به سمت زندگی مهدوی گام برداریم.

وی اظهارکرد: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم در برگزاری این جشنواره بسیار کوشید که از تلاش این فعالان عرصه دانش و معنویت و فرهنگ تقدیر می کنیم و امیدواریم که این جشنواره در سال آینده نیز با شکوه بیشتر برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha