چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آزمون دانشکده

حوزه/ رئیس دانشکده صدا و سیما(قم) گفت: مهلت ثبت نام آزمون این دانشکده (ویژه طلاب) که پیشتر بیستم اردیبهشت اعلام شده بود، تا بیست و پنجم همین ماه تمدید شد.

سید محمد مهدی موسوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  اظهار داشت: دانشکده صدا و سیما قم(دین و رسانه) با مجوز رسمی وزارت علوم از طریق آزمون اختصاصی در سه رشته"تولید سیما"، " علوم ارتباطات اجتماعی" و "ادبیات نمایشی" در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از بین برادران و خواهران طلبه حوزه های علمیه سراسر کشور، دانشجو می پذیرد.

رئیس دانشکده صدا و سیما(قم)، با اشاره به این که ملاک پذیرش دانشجو در این دانشگاه، داشتن سطح دو حوزوی است، گفت: البته ما از برخی موسسات همچون موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و یا دانشگاه جامع رضوی که شرایط حوزوی دارند نیز پذیرش به عمل می آوریم.

وی افزود: در بین سه رشته یاد شده، تنها در رشته تولید سیما منحصراً از طلاب برادر پذیرش به عمل می آید و در دو رشته دیگر هم از خواهران طلبه و هم برادران طلبه پذیرش می کنیم.

رئیس دانشکده دین و رسانه، همچنین بیان داشت: در حال حاضر در مرحله ثبت نام هستیم که علاقه مندان فرصت داشته اند بر اساس اعلام قبلی از دوم تا بیستم اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت دانشگاه به آدرس http://qomirib.ac.ir/ اقدام به ثبت نام نمایند که البته مهلت ثبت نام تا ۲۵ اردیبهشت ماه تمدید شده است.

وی گفت: هدف از تأسیس دانشگاه صدا و سیما، تربیت نیروی انسانی ماهر و دانش آموخته برای رسانه ملی است و دانشکده صدا و سیما(قم) با عنوان دانشکده دین و رسانه از ظرفیت و پتانسیل عظیم حوزه و عزیزان حوزوی بهره مند است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما، همچنین در ادامه با اشاره به این که شرایط و نحوه ثبت نام متقاضیان به شکل غیرحضوری در سامانه گلستان سایت دانشگاه آمده است، ابراز داشت: آزمون اختصاصی در تاریخ ۶ تیرماه سال جاری برگزار می شود و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناس ثبت نام به شماره تلفن ۰۲۵۳۲۹۰۴۴۵۰ تماس حاصل نمایند.

وی یادآور شد: دانشکده دین و رسانه که در قم قرار دارد، در واقع یکی از دانشکده های دانشگاه صدا و سیماست که تاکنون حدود ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل داشته و هم اکنون نیز حدود ۱۷۰ نفر دانشجو دارد و به فارغ التحصیلان مدرک رسمی وزارت علوم اعطا می شود، ضمن آن که امکان جذب این افراد در صدا و سیما نیز کاملاً مهیاست به طوری که معمولاً بیش از ۵۰ درصد خواهران و برادران طلبه و روحانی که در اینجا تحصیلات خود را با موفقیت به اتمام می رسانند، جذب رسانه ملی می شوند.

 موسوی مهر همچنین گفت: یکی از فلسفه های اصلی تأسیس این دانشکده که مورد تأکید و عنایت مقام معظم رهبری نیز بوده، تأمین نیروی انسانی دانش آموخته حوزه به منظور برطرف کردن نیازهای محتوایی برنامه سازی برای صدا و سیماست.

وی افزود: پرسنل این دانشکده نیز عمدتاً حوزوی و دارای تحصیلات طلبگی هستند و معمولاً بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشکده در بخش های مورد نیاز صدا و سیما به عنوان تهیه کننده یا مدیر تولید یا مدیر پخش و غیره مشغول به کار می شوند.

رئیس دانشکده دین و رسانه همچنین بیان داشت: در واقع یکی از اهداف اصلی دانشکده، آشنا کردن طلاب علاقه مند و مستعد در زمینه های مرتبط با هنر و علوم ارتباطات است تا به این وسیله نیازهای داخلی صدا و سیما و حتی خارج از سازمان نیز مرتفع شود.

وی در خاتمه گفت: از سویی برخی دانشجویان و یا فارغ التحصیلان ما از که مسلط به زبان های خارجی هستند، در کشورهای مختلف مشغول به فعالیت تبلیغی، رسانه ای و علمی هستند و منشأ تحولات ارزشمندی بوده اند، ضمن آن که برخی از فارغ التحصیلان این دانشکده حتی به عنوان مدیر کل استان های صدا و سیما نیز منصوب شده اند.

 ۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha