دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد علی لیالی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: معنویت خاص ماه مبارک رمضان، از جمله عوامل مهم تقویت همبستگی های اجتماعی در کشور ماست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که ماه ضیافت الهی از ابعاد و منظرهای گوناگون دارای برکات و دستاوردهای مهمی است، اظهار داشت: در بُعد فردی بهترین فرصت برای تقویت ارتباط با خدا و توبه به درگاه الهی همین ماه رمضان است که بزرگان و عرفای نسبت به درک این روزها و شب ها بسیار سفارش کرده اند، به خصوص سحرهای ماه مبارک که حقیقتاً باب معنویت به روی بندگان گشوده است.

وی افزود: از سویی به برکت این ماه عزیز، غفلت انسان به نسبت دیگر ماه های سال کاهش قابل توجهی پیدا می کند و لذا معنویت حاصل از ماه رمضان، شرایطی را رقم می زند که انسان در مسیر بندگی هر چه بیشتر و بهتر راه سعادت و کمال را بپیماید.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: از آن سو در بُعد اجتماعی بنا بر آمار مراکز رسمی، میزان بزهکاری ها و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در این ماه به شکل محسوسی کاهش می یابد و این نشان می دهد که تأکید بر آموزه های معنوی تا چه حد می تواند به سلامت فرد و جامعه کمک نماید.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دستاوردها و برکات ماه رمضان که ریشه در همین فضای معنوی دارد، این است که در این ماه زمینه برای تقویت همبستگی های اجتماعی بیشتر فراهم است، کما این که در همین روزها و شب ها شاهد مشارکت عظیم توده های مختلف مردم در رزمایش سراسری مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه هستیم که انشاالله این حرکت های مبارک پس از پایان ماه رمضان نیز در جامعه تداوم پیدا کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha