جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان بر ضرورت تهیه زیرساخت ها و دسترسی های آموزشی در فضای مجازی برای همه دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از معلمان نمونه استان، اظهار داشت: هیچ قشری به اندازه معلمان در انسان سازی و تربیت جامعه موثر نیست.

رئیس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه هر کاری که اثر گذاری بیشتری داشته باشد، به مراقبت بیشتری احتیاج دارد، گفت: آموزش‌ها باید با همراه حکمت باشد تا جامعه بتواند به وسیله آن به تعالی دست پیدا کند، چرا که انسان سازی بدون حکمت در جامعه اتفاق نخواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی بنده در خصوص معلمان، مسئله معیشت است، بیان کرد: البته پس از تغییر و تحولاتی که رخ داد، شاهد اتفاقاتی بوده‌ایم که امیدواریم این طرح کامل شود.

امام جمعه همدان با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در رابطه با کارمندان، عنوان کرد: حضرت در این نامه به مالک توصیه می‌کند که کارمندانش از لحاظ اقتصادی بی‌نیاز باشند، چرا که یکی از اصول مدیریت در بهره‌وری پرسنل، بی نیازی آنها در حوزه اقتصادی است.

وی، کار معلمان را قابل ارزیابی با مسائل مادی ندانست و ابراز کرد: قطعا نمی‌توان مبلغی را برای معلمی مشخصی کنیم که با تربیت او دانش آموزش امروز تبدیل به مدافع سلامت شده و خودش را برای سلامتی جان دیگران فدا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تعالی بخشی و ارتقا منزلت معلمان در جامعه بسیار ضروری است، اظهار کرد: این کار نیازمند اقدام فرهنگی است و در این مسیر نیز همه متولیان نسبت به آن دارای وظیفه هستند.

وی، شرایط موجود و تعطیلی مدارس را غیر قابل پیش بینی خواند و گفت: پس از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، همه دانش آموزان به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌ها دسترسی به استفاده از فصای مجازی نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: برای خانواده‌هایی که دسترسی به فضای مجازی ندارند، باید تلویزیون به صورت جدی ورود کند و از اینکه خدای نکرده محصلی از تعلیم و تربیت به دلیل نداشتن امکانات جا بماند، جلوگیری کند.

رئیس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تدریس در فضای مجازی قابل نقد است و باید مشکلات آن شناسایی شود، مطرح کرد: معلمان دانش آموزان را، فرزندان خود بدانند و همان گونه که برای آینده فرزندان خود دغدغه‌مند هستند برای دانش آموزان نیز با دغدغه عمل کنند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: زندگی اجتماعی، زندگی به هم پیوسته است و لذا اگر دانش آموزی نتواند تحصیل کند نمی‌توان گفت که این موضوع به ما ربطی ندارد؛ چرا که پیوستگی‌های اجتماعی در آینده دامن ما را هم خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha