جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/اهدای هزار بسته معیشتی و هزار بسته فرهنگی بانوان طلبه یزد به نیازمندان

حوزه/ همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیش از هزار بسته معیشتی و هزار بسته فرهنگی به همت بانوان طلبه یزدی به ارزش  ۲۱۵میلیون تومان در قالب در رزمایش مواسات و لبیک به رهبر معظم انقلاب به نیازمندان اهدا می شود.

مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد با تبریک فرارسیدن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: حوزه علیمه خواهران استان یزد با ۲۲ مدرسه علمیه در سطح استان در مقاطع مختلف کارشناسی تا دکترا به همت بانوان طلبه استان از اوایل اسفند ۹۸ با شروع ویروس کرونا، کار جهادی در زمینه های مختلف را آغاز کرد.

وی افزود: به دلیل تعطیلی برخی صنوف برای پیشگیری از شیوع کرونا و تأثیر آن در افزایش تعداد خانواده های نیازمند، بانوان طلبه هم همچون دیگر اقشار مردم و گروه های جهادی به کار جمع آوری کمک های نقدی در مدارس علمیه و با دعوت از طلاب و خانواده ها و دیگر خیران برای کمک به نیازمندان آبرومند و آسیب دیده از کرونا پرداختند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد یادآور شد: همانطور که در اخبار قبلی اعلام شد قبل از ماه رمضان این کمک ها در قالب وجه نقد، قربانی و بسته های معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال رسید که بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

*کمک های بانوان طلبه در ماه مبارک رمضان

حسن پور در خصوص کمک های رمضانیه بانوان طلبه یزدی در رزمایش مواسات و همدلی اذعان کرد: با توجه به صحبت های امام خامنه ای مد ظله العالی در نیمه ماه شعبان مبنی براجرای یک رزمایش همدلی و مواسات در ماه رمضان، بانوان طلبه استان دست به کار شدند و یک رزمایش بزرگ دیگری را به نام همدلی در ماه بندگی آغاز کردند.

وی ادامه داد: در این رزمایش مجددا ۱۴ مدرسه علمیه شامل شش مدرسه در شهر یزد و هشت مدرسه از سایر شهرستان های استان در مجموع هزار و ۵۹ بسته معیشتی را به ارزش ۲۱۵میلیون تومان با کمک های خانواده طلاب و خیران تهیه کردند.

معاون فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان یزد در خصوص جزئیات کمک های رمضان اظهار کرد: ۷۳۳ بسته معیشتی به مبلغ ۹۲ میلیون تومان از طرف مدارس شهرستان های استان یزد تأمین شده و ۳۶۶ بسته معیشتی به مبلغ ۱۰۳ میلیون تومان از طرف مدارس یزد و۶۰ بسته معیشتی دیگر هم به مبلغ ۱۹ میلیون و دویست هزار تومان(قریب ۲۰ میلیون تومان) از خود مرکز خدمات حوزه های علمیه تهیه شده است که در مجموع به هزار و ۵۰ بسته می رسد.

*اهدای بسته های فرهنگی در کنار بسته های معیشتی

حسن پور گفت: با فرخوان به مدارس علمیه فعال استان در ماه رمضان مقرر شد  بسته های معیشتی در مرکز استان تجمیع شود و مرکز مدیریت خواهران استان یزد هم به ازای هر بسته معیشتی یک بسته فرهنگی اهدا کرد.

وی محتوای بسته های فرهنگی را شامل سه عنوان کتاب برای سه قشر بزرگسال، نوجوان و کودک با رویکرد دینی، اسباب بازی و خوراکی برای کودکان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه در این ایام مدارس آموزش و پرورش هم تعطیل است و کلاسها به صورت مجازی برگزار می شود ۱۲ گیگ اینترنت رایگان هم در بسته فرهنگی قرار گرفت.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha