پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد ملک زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تأکید بر این که دولت آلمان باید پاسخگوی جنایات و اعمال تروریستی خود باشد، تصریح کرد: آلمان با تروریستی خواندن حزب الله لبنان در واقع به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال انتقام از این جریان مقاوم مردمی و ریشه دار است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که چند روز پیش دولت آلمان تحت فشار رژیم صهیونیستی و آمریکا، حزب الله لبنان را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، اظهار داشت: البته از مدت ها قبل از این اقدام، بسیاری از رسانه‌های غربی-صهیونیستی مانند دویچه وله، رویترز و صدای آمریکا و حتی برخی رسانه‌های آلمانی گزارش‌هایی را در مورد فشار کاخ سفید و رژیم صهیونیستی بر برلین برای قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی انتشار داده بودند.

وی افزود: یک سال پیش از این نیز اتحادیه اروپا در اقدامی مشابه، شاخه نظامی حزب الله را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده بود و اکنون آلمان در راستای سیاست های آمریکایی-صهیونیستی خود، تمام بخش‌های حزب الله را در فهرست گروههای تروریستی قرار داده است.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: اقدام موهن دولت آلمان علیه حزب الله لبنان و حمله وحشیانه به مساجد مسلمانان در این کشور در شرایطی انجام شد که برخی گروههای تروریستی مانند گروهک تروریستی منافقین، پژاک و پ -ک –ک که سال ها از سوی بسیاری از کشورها و سازمانهای بین‌المللی به عنوان گروههای تروریستی شناخته می‌شوند، آزادانه در این کشور فعالیت نموده و حتی تحت حمایت دولت آلمان هم قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از سویی مردم ایران و عراق هرگز جنایت دولت آلمان در تجهیز رژیم بعث صدام به سلاح های کشتار جمعی و گازهای شیمیایی علیه زنان و کودکان و مردمان بی دفاع را از یاد نبرده‌اند؛ جنایتی که با حمایت مستقیم دولت آمریکا نیز همراه بود.

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده همچنین گفت: بر اساس اسناد غیر قابل انکار، دولت آلمان از زمان عملیات خیبر در سال ۶۲ تا پایان جنگ در سال ۶۷ به صورت مداوم سلاح‌های شیمیایی را در اختیار رژیم صدام قرار داد تا علیه ملت ایران به کار گیرد.

وی افزود: آثار جراحت‌های شیمیایی رزمندگان ما هنوز با وجود گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ، در میان رزمندگان و خانواده‌هایشان کاملا مشهود است و آنان همچنان با پیامدهای آن مظلومانه دست و پنجه نرم می‌کنند و اکنون باید پرسید این دولت، با سابقه چنین جنایات وحشیانه‌ای چگونه به خود اجازه می‌دهد از مخالفت با تروریسم سخن بگوید!؟

این محقق و کارشناس بیان داشت: تجارب متعدد نشان داده‌اند در دهه‌های گذشته کشورهای غربی همواره ماوی و مامن گروههای تروریستی بوده‌اند، چرا که این گروه ها اساساً یا توسط قدرت های غربی پدید آمده‌اند و یا مورد حمایت آن ها قرار داشته‌اند و لذا شکی نیست که سیاست های کلان کشورهای غربی با گروه‌های تروریستی همسو می‌باشد و آنان هرطور بخواهند از تروریست های دست‌پرورده خود به عنوان اهرم فشاری علیه کشورهای هدف استفاده می‌کنند و طبعاً هر جریان یا گروهی که در راستای اهداف نامشروع آنان قرار نگیرد را به تروریست بودن متهم می‌سازند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه همچنین گفت: از سوی دیگر، علت مخالفت قدرت های غربی با حزب الله لبنان نیز این است که این گروه هرگز حاضر نشده تسلیم خواسته‌های زیاده‌خواهانه غرب شود، ضمن آن که عملکرد حزب الله لبنان به ویژه در سال های اخیر و نبرد با گروه های تروریستی داعش، دفاع از ملت لبنان در برابر تجاوزات مکرر رژیم غاصب صهیونیستی، کمک به کادر درمانی لبنان در اوج شیوع بیماری کرونا و موارد متعدد دیگر امتحان خود را به خوبی پس داده است.

وی در خاتمه سخنان خود ابراز داشت: در این شرایط اقدام خصمانه دولت های غربی از جمله دولت آلمان علیه حزب الله لبنان، در وضعیتی که این گروه با عملکرد موفق خود به عنوان یکی از بازوان توانمند جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی ناکامی سیاست های آمریکا در منطقه بوده و تبدیل به یک جریان سیاسی تاثیرگذار در داخل لبنان و در سطح منطقه شده، نه تنها عجیب نیست که نوعی انتقام گیری از ایران و حزب الله و در راستای اهداف تروریسم پرورانه آنان قابل ارزیابی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha