سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ بعد از این که پیامبر آنها را سید شباب اهل الجنه معرفی می کند، می خواهد به مردم بفهماند اگر شما می خواهید با ایشان هم نشین در بهشت باشید، راهش معرفت، شناخت، محبت، مودت و پیروی از دستورات آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: در مورد حسنین روایت متعددی در مورد عظمت شان از پیامبر اسلام(ص) وارد شده که مشهورترین این روایت ها،«الحَسَنُ و الحُسَیْنُ سَیِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ» است؛ این دو امام همام سید و آقای بهشت بوده و بهشت هم تجلی دنیاست، پس در دنیا هم این دو باید سید و آقای در دنیا باشند و اگر کسی می خواهد وارد بهشت شود باید با پیروی از این دو بزرگوار وارد بهشت شوند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: در زیارت اهل بیت(ع) می خوانیم اهل بیت(ع) باب الله می باشند؛ اگر کسی می خواهد از باب توحید وارد شود، باید از طریق اهل بیت(ع) وارد بر توحید و حقایق و ارزشهای الهی شود و این مسئله بدون اذن امام ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه امام معصوم مبیّن دستورات دینی و نسخه خان، نسخه شناس و تعیین کننده است، اظهار داشت: امام جدای از واسطه فیض، دارای جایگاه دیگر یعنی مبین و مفسر قرآن می باشد؛ این موضوع، خصوصیت پیامبر(ص) هم بوده است و وقتی ایشان سخن از سَیِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ و انا مدینه العلم می کنند، بیان کننده معارف دینی و تبیین کننده دین است.

این مشاور امور خانواده بیان داشت: حالا اگر کسی می خواهد به معارف دینی برسد، باید از طریق راهی که پیامبر (ص) تعیین کرده یعنی محبت و پیروی از اهل بیت(ع) بدان برسد؛ پس وجود اهل بیت(ع) برای بشر نور و سعادت است و راهی غیر از این وجود ندارد؛ هرچه غیر از طریق معصومین(ع) باشد گمراهی است.

وی عنوان کرد: بعد از این که پیامبر (ص) این دو امام همام را سَیِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ معرفی می کند، می خواهد به مردم بفهماند  اگر شما می خواهید با ایشان همنشین در بهشت باشید، راهش معرفت، شناخت، محبت، مودت و پیروی از دستورات آنهاست؛ اگر به این نسخه عمل می شد، همه سعادت مند می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: اما دشمنان قسم خورده که تا دیروز منافقانه وارد دین شدند و امروز به طریق دیگر ضربه به طریق اهل بیت(ع) زدند و سبب گمراهی مردم شدند، این گمراهی موقت را انجام دادند؛ از این جهت وقتی حضرت حجت ظهور می کنند تازه زندگی بر اساس عدل و معرفت و کمال و امامت آغاز می شود و بشر از زندگی الهی برخوردار می شود اما در هر حال آنها ظلم کردند و موجب انحراف در مسیر حق و حقیقت شدند و اهل بیت(ع) را در پشت ابر قرار دادند تا مردم از اهل بیت(ع) استفاده نکنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: هر کدام از اهل بیت(ع) را به نوعی به شهادت رسانیدند و اینکه امروز دوری از اهل بیت (ع) را در مردم مشاهده می کنیم، به دلیل همان انحرافاتی است که دشمنان ایجاد کردند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha