دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که امام حسن (ع) در طول حیات خودشان بارها اموال خودشان را در راه خدا انفاق کردند، گفت: کرامت، انفاق و گذشت از ویژگی‌های بارز ایشان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی به عموم مسلمانان جهان اظهار داشت:ایشان در دوران کودکی تقریباً تا ۷ سالگی در دوره رسالت حضرت محمد (ص) زندگی کرده و مورد الطاف و مهربانی ایشان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ایشان ۲۵ سال در دوره خلافت سه خلیفه اول و پنج سال در دوره خلافت امام علی (ع) زندگی کردند و بعد از ایشان هم شش ماه خلیفه بودند، به‌هرحال ایشان صلح‌نامه‌ای را نیز با معاویه امضاء کردند اما معاویه اصلاً به آن پایبند نبود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز افزود: امام حسن (ع) در دوران ۱۰ ساله امامت خودشان با توجه به جنگ‌های زیادی که در زمان‌های گذشته صورت گرفته بود بسیاری از یاران امام علی (ع) شهید شده بودند و خانواده‌های آن‌ها نیازمند یاری و کمک بودند و به همین علت امام حسن (ع) به کمک یاران خودشان، توانستند پوشش خوبی به لحاظ تأمین مایحتاج آن‌ها انجام بدهند و به همین علت به آن حضرت کریم اهل‌بیت (ع) می‌گویند.

وی ادامه داد: امام حسن (ع) در طول حیات خودشان بارها اموال خودشان را در راه خدا انفاق کردند و علاوه بر این در آن زمان هرکسی که وارد مدینه می‌شد و منزلی برای اسکان نداشت، میهمان حضرت می‌شد.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: علاوه بر کمک به نیازمندان و محرومان جامعه امام حسن مجتبی (ع) به لحاظ علمی، تقوا و عبادت سرآمد بودند و فضائل اخلاقی زیادی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    نامه ی 31 نهج البلاغه مولای متقیان امیرالمونین (ع) به امام حسن مجتبی (ع) جلوه های زیبایی است از خودسازى با یاد خدا، توجه به حوادث روزگار، توکل، تلاش در راه کسب کمالات نفسانی جاودان، صدقه دادن و از حرص و از در امان بودن و ارزش های اخلاقی، روش تربیت و شتاب در تربیت فرزند و معیارهای روابط اجتماعی و واقع نگری در زندگی و توجه به خویشاوندان ، توجه به معنویات، توجه به دعا و اخرت گرایی و یاد مرگ و تمسک به ریسمان الهی که اینها واقعیت هایی هستند که جهان امروزی با آن مواجه اند