پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 899904
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
امام جمعه تبریز

حوزه / به مناسبت میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن (ع) ۱۱ نفر از طلاب مدارس دینی حضرت ولیعصر (عج)، طالبیه و سفیران هدایت، معمم شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم عمامه گذاری طلاب، وظایف آنان را سنگین برشمرد و گفت: روحانیون باید با حفظ شأن و جایگاه لباسی که بر تن دارند نسبت به شبهات موجود در جامعه و فضای مجازی پاسخی متقن داشته باشند.

امام جمعه تبریز، فقها و روحانیت را متصدی تربیت، هدایت و ارشاد مردم دانست و افزود: بدون مطالعه و معلومات و یا تنها ملبس‌بودن به لباس روحانیت، کافی نیست، بلکه روحانی و مبلغ باید دین‌شناس بوده، احکام الهی و معارف دین را بداند و پاسخ‌گوی شبهات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا شبهات علیه نظام، روحانیت و اسلام با اشکال دیگری در فضای مجازی افزایش یافته است، گفت: روحانیت پرچمدار نظام اسلامی است و انقلاب ملت ایران با همین پرچمداری به نتیجه رسیده است، از این رو دانش آموختگان مدارس دینی باید در این مسیر با صلابت قدم بردارند.
وی با تاکید بر ضرورت خودسازی روحانیت گفت: تا زمانی که مبلغ دین خود را اصلاح نکند نمیتواند در راستای اصلاح جامعه حرکت موثر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه خداوند متعال ناظر و مردم ارزیاب رفتارهای روحانیت هستند، گفت: رفتارها، سخنان و کردار روحانیت باید دل های مومنان را متوجه خداوند و ائمه معصومین کند، در غیر این صورت مبلغ دین در رسالت خود موفق عمل نکرده است.

شیوع کرونا مانع برگزاری جشن شد

حجت الاسلام مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه این مراسم همه ساله همزمان با میلاد آخرین منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله(عج) با حضور ۱۰۰ طلبه انجام می شد، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس و تاکید بر نبود اجتماعات بزرگ این مراسم هم برگزار نشد.

وی افزود: در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی طلاب واجد شرایط از همه مدارس علوم دینی استان به لباس مقدس روحانیت ملبس خواهند شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم ۵ نفر از طلاب مدرسه ولیعصر (عج)، ۱ نفر از مدرسه طالبیه و ۵ نفر از مدرسه سفیران هدایت معمم شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha