جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی

حوزه/ رزمایش مؤمنانه و ویروس کرونا میدان بزرگ برای سرافرازی تمدن ایران اسلامی در مقابل تمدن بی دینی و بی خدایی غرب و الگوی مناسب برای مردم جهان شد. این ها آزمون است تا ایران در دنیا بدرخشد و به عنوان نظام الگو برای جهان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در مراسم تجلیل از  جهاد گران عرصه سلامت که در مسجد امام حسن عسکری(ع)  پردیسان قم برگزار شد، گفت:  امروز دو جشن داریم، جشن اول سالروز میلاد امام حسن(ع) است. کاری که شما برداران و خواهران عرصه جهاد سلامت انجام داده اید، در ادامه همان فعالیت کریمانه آن امام همام و سیره پدر بزرگوارشان است.

مسئول دفتراجتماعی سیاسی حوزه افزود: این ماه علی(ع) است؛ همان شخصیتی که حامی نیازمندان و مستمندان بود. اما جشن دوم، قبولی حضور مردم در آزمون مساوات، همدلی و جهاد نفس است. رهبر انقلاب با تدبیر والا در این شرایط سخت فرمان برگزاری رزمایش مساوات و همدلی داده اند.

وی عنوان کرد: در این رزمایش افرادی با جان خود وارد میدان شدند و در بیمارستانها برای مقابله با بیماری کرونا و افرادی در بهشت معصومه (س) قم و سایر آرامستان ها حضور پیدا کردند و مشغول خدمت رسانی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: در طول این مدت در همه آرمستان ها  و بیمارستانها  افراد جهادگری بودند که جان خود را در کف دست گرفتند و در وسط بیماری کرونا برای انجام جهاد سلامت حضور خالصانه داشتند.

مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه افزود: خدماتی که روحانیون طلبه و غیر طلبه ای که در ایام کرونایی انجام داده اند، برگ زرینی در تاریخ پهناور انقلاب اسلامی ایران است. تاریخ انقلاب همیشه این نوع برگ های زرین  را در کارنامه خود دارد و در حال درخشش است.

وی با بیان این که حوزه علمیه به این افراد جهادگر و به این خدمت مومنانه افتخار می کند گفت: رهبر انقلاب فرمود،  ویروس کرونا آزمون بزرگ بین دو تمدن اسلامی در ایران و خدا گرایی و غربی مبتنی بر مادیات و ماتریالیسم و دوری از خدا و افتخار غرب به صنعت و ارتش بود. این ویروس کوچک کاری کرد که مردم خانه نشین شوند و محلی برای آزمون فراهم کرد. در این رابطه افرادی وارد خدمت شده، افرادی وارد خدمت نشدند و افرادی  تنها به فکر دزدی، اختلاس و فسادبودند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: امروز این دو تمدن نشان دادند که کدام یک در مقابل این آزمون موفق و سربلند بیرون آمدند. آنها به فروشگاه ها حمله کردند و به جان هم افتاده اند وکتک کاری کردند و یا رهبران آنها توصیه به تزریق مواد ضد عفونی کردند. در بیمارستانها به دلیل کمبود دستگاه اکسیژن، حاضر به پذیرش سالخوردگان نشدند و برای جان آنها ارزشی قائل نبودند.

مسئول دفتراجتماعی سیاسی حوزه افزود: این مسئله نشان داد که تمدن غرب برای انسانها ارزش قائل نیست، چون می بینند که این دسته از افراد برای آنها هیچ نوع فائده ای در بحث صنعت ندارند، برای همین آنها را به حال خود رها کردند و مردند.

وی عنوان کرد: اما در ایران اسلامی شاهد کمک مومنانه، حضور خالصانه مردم در عرصه جهاد سلامت، تهیه مایحتاج معیشتی زندگی، و... بودند. این مسائل باعث شد دنیای غرب تعجب کند که چه می شود در ایران همه به فکر هم باشند و مردم حتی با هزینه شخصی خود مایحتاج معیشتی نیازمندان و هم نوعان خودشان را تهیه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: این رزمایش مؤمنانه و ویروس کرونا میدان بزرگ برای سرافرازی تمدن ایران اسلامی در مقابل تمدن بی دینی و بی خدایی غرب و الگوی مناسب برای مردم جهان شد. این ها آزمون است تا ایران در دنیا بدرخشد و به عنوان نظام الگو برای جهان معرفی شود.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه افزود: این جلوه ها و بارقه ها اولین و آغازینی است برای این که به دنیا نشان دهیم، اگر مهدی موعود(عج) بیاید همه دنیا با هم مهربان خواهد شد. همه اینها مقدمه، درک و ایجاد برای ظهور آن حضرت است تا ایشان بیایند و زمینه حاکمیت دینی و مجاهدت را فراهم کنند.

313/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha