جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
image-20200505150828-1.png

حوزه/ عمل صالح عملی است که فقط برای خدا انجام می شود و در این عمل رضایت خدا است و سالک را به قرب نزدیک می کند و او با این عمل به خدا تقرب می جوید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ماه مبارک رمضان از مهمترین ماه ها در کلام قدسی حضرت تعالی به شمار می رود، از جمله مسائلی که این ماه را نسبت به سایر ماه ها ویژه کرده، ادعیه روزانه آن است. برای بهره بری بیشتر از دعاهای روزانه، این خبرگزاری هرساله اقدام به نشر این دعا به همراه شرح و توضیح  علما و اساتید حوزه کرده است، امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی‌تبار» قائم مقام دبیرکل و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است به شرح دعاهای ده روز دوم این ماه مبارک پرداخته است.
 

«اللهُمَّ اهْدِنی‏ فیهِ لِصالِحِ الْأَعْمالِ، وَاقْضِ لی‏ فیهِ‏ الْحَوآئِجَ وَالْأمالَ، یا مَنْ لا یَحْتاجُ الَی التَّفْسیرِ وَالسُّؤالِ، یا عالِماً بِما فی‏ صُدُورِ الْعالَمینَ، [صَلِّ عَلی‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرینِ؛
در این روز سالک مسیر کمال از خدا درخواست هدایت و انجام اعمال صالحی می کند که مورد پذیرش خودش باشد. ما کارهای خوب زیاد داریم اما این کارهای خوب مسیری را باید طی کند تا عمل بشود. عمل صالح عملی است که فقط برای خدا انجام می شود و در این عمل رضایت خدا است و سالک را به قرب نزدیک می کند و او با این عمل به خدا تقرب می جوید.
 

وَاقْضِ لی‏فیهِ‏ الْحَوآئِجَ وَالْأمالَ، خدایا حاجات و نیازهای مرا برآورده کن، آرزویم این است در بهترین جاها در بهشت جا داشته باشم برای رسیدن به این آرزو مسیرهایی در پیش دارم که پستی و بلندی‌های زیادی دارد و از تو می خواهم حاجت مرا برآور و مرا به خواسته ام برسان.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha