چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سجاد عمرانی

حوزه/ سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: ما با بهره گیری از ظرفیت عظیم حوزه و روحانیت به دنبال ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سجاد عمرانی، طی سخنانی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین جعفر جدیری، معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که با محوریت برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد، اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی با ۳ هزار باب کتابخانه در کشور، یک نهاد صددرصد فرهنگی با محوریت کتاب است که فعالیت های متنوعی با محوریت کتاب برگزار می کند.

وی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی در راستای آرمان های انقلاب اسلامی، منویات مقام معظم رهبری و بدون سوگیری های سیاسی، به تعالی و رشد کتابخانه ها و ارتقای سرانه مطالعه با ۶ هزار کتابدار ادامه مسیر می دهد و در حال حاضر بزرگترین فعالیت فرهنگی این نهاد در کشور، دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و ترویج کتابخوانی و اجرای برنامه های فرهنگی در فضای مجازی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که با ظرفیت حوزه و دعوت از عموم افراد جامعه شاهد مشارکت حداکثری و معرفت افزایی نسبت به اهل بیت پیامبر(ع) باشیم، گفت: خانواده حوزه و طلاب از پتانسیل بسیار خوبی برای معرفی جشنواره و شرکت در مسابقه برخوردار است.

وی ابراز داشت: کتابداران کتابخانه های عمومی علاوه بر ارائه خدمت به مراجعه کنندگان، دایره فعالیت های خود را به بیرون از کتابخانه ها همچون روستاها گسترش داده اند و با حضور در بین عشایر و روستائیان عزیز با ارائه کتاب و برگزاری نشست های آموزشی بستر ارائه خدمات کتابداری را با محوریت کتاب فراهم کرده اند و در شرایط شیوع کرونا و با توجه به اهمیت جشنواره رضوی با بهره مندی از فضای مجازی این جشنواره را با تبلیغات و اطلاع رسانی هر چه بیشتر در تمامی مقاطع سنی برای اقشار مختلف و به صورت الکترونیک برگزار می کنند.

عمرانی تصریح کرد: تمامی دغدغه ما، کاهش آسیب های اجتماعی از طریق کتابخوانی است و از آنجا که قم از ظرفیت های بالایی برخوردار است و از ستون های ممتاز فرهنگی مذهبی کشور به شمار می رود، لذا بستر مناسبی برای همکاری گسترده در سطح استان و کشور را دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر قم ۲۳ کتابخانه عمومی فعال دارد که در سه بخش کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال برنامه های متنوعی را برگزار می کند و همه اقشار را با هر گرایش، تحصیلات و سن و نژاد در خود جای داده، چرا که مکانی عمومی و متعلق به آحاد جامعه است و همه باید از ظرفیت این گنجینه  عظیم استفاده کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این اداره کل درنظر دارد برای طلاب و خانواده محترم طلبه ها برنامه های آموزشی و فرهنگی و هنری نیز برگزار کند تا روحانیون معزز و خانواده های آنان همانند دیگران بتوانند از خدمات کتابخانه های عمومی و کتاب های کاربردی استفاده کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha