پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جدیری

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: با توجه به علایق فرهنگی، خانواده طلاب و روحانیون از جشنواره ملی کتابخوانی رضوی استقبال به عمل می آورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین جعفر جدیری طی سخنانی در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و با محوریت برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان که در این ماه خواب هم عبادت به شمار می رود، اظهار داشت: خواندن قرآن به عنوان بهترین کتاب آسمانی این عبادت را دوچندان می کند و کتابخوانی نیز در این ماه از فضیلت بیشتری برخوردار است.

وی همچنین از سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان به دلیل توجه به جامعه هدف تشکر کرد و گفت: مخاطب شناسی موضوع مهمی است،  چرا که باید طبق سلیقه و ذائقه آنان برنامه ریزی و تولیدمحتوا داشته باشیم.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی کتابخوانی را امری همگانی و از وظایف شرعی و قانونی هر ایرانی می دانند، ما نیز با تأسی به ایشان باید این فرهنگ را ابتدا در خود نهادینه سازیم تا به این وسیله بتوانیم الگویی مناسب و تاثیرگذار برای دیگران باشیم.

وی همچنین بیان داشت: مرکز خدمات حوزه و معاونت فرهنگی و خانواده طلاب از حرکت بزرگ فرهنگی و ملی همانند جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور استقبال می کند و علاقمند است کتاب هایی را که با هدف شناخت سیره معصومین(ع) نوشته شده را به مردم معرفی کند، ضمن آن که طلاب و خانواده های آنان در این جشنواره مهم شرکت می کنند و این مرکز با استفاده از فضای مجازی و دیگر امکانات حمایت خود را از دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین جدیری در خاتمه گفت: برای اجرای بهتر برنامه های مشترک پیشنهاد می شود تفاهم نامه ای در سطح ملی و استانی منعقد شود تا با هم افزایی و ارائه خدمات دوجانبه شاهد برکات بیشتری از جمله افزایش سرانه مطالعه باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha