جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فاطمی نسب

حوزه/ کارشناس دینی رسانه ملی گفت: تولید محتوای دینی در صدا و سیما باید توأم با رویکرد هوشمندانه باشد.

حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که یکی از نمونه های موفق برنامه های معارفی صدا و سیما، برنامه "سمت خدا" است، اظهار داشت: یکی از ویژگی های ممتاز سمت خدا این است که علاوه بر کارشناس مذهبی، همه عوامل و تیم تولید محتوا و سمت و سوی برنامه در خدمت هدف معنوی و مذهبی است و این که انصافاً دوستان، مخلصانه و برای رضای خدا کار می کنند و همین هم در ثمردهی کارشان مشهود بوده است.

وی افزود: البته در ذات رسانه، شهرت وجود دارد اما عوامل تولید "سمت خدا" نشان داده اند که حقیقتاً شهرت طلب نیستند بلکه با یک رویکرد هوشمندانه و بر اساس نگاه تکلیف مدارانه به فعالیت می پردازند، اما به مدد کار خوب و حرفه ای و اخلاصشان، در جذب مخاطب عام نیز در این سال ها توفیق قابل توجهی پیدا کرده اند به طوری که این برنامه را در بین برنامه های معارفی صدا و سیما، شاخص و ممتاز نموده است.

این مستندساز و فیلمساز حوزوی همچنین گفت: آن چه مهم است این که باید با نگاه هوشمندانه به تولید محتوای دینی و ارائه و انعکاس آن در قاب رسانه ملی پرداخت، کما این که برنامه سمت خدا این گونه بوده و حال آن که متاسفانه بعضاً رویکرد برخی برنامه ها، صرفاً آنتن پرکنی است که این یک آفت جدی برای صدا و سیما به شمار می رود.

 وی بیان داشت: از سوی دیگر، کارشناس و مجری برنامه های معارفی باید با مطالعه بالا و تسلط لازم به ارائه محتوا در فرمی جذاب بپردازند به طوری که به نیازهای مخاطب در این عرصه توجه شده و بخشی هم به پاسخ به سوالات و دغدغه های مردمی اختصاص داده شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب همچنین افزود: البته انصافاً برنامه های معارفی که در شبکه های صدا و سیما پخش می شود، بسیار خوب است اما باید روز به روز کیفیت آن ها ارتقا پیدا کند که در این باره نیاز به ناظرین و مشاورین امین در عرصه رسانه ای و دارای سواد بالای رسانه ای بیش از پیش احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: از سویی ما باید به مطالبات و منویات مقام معظم رهبری از رسانه ملی به خصوص در زمینه تولید و انتقال مفاهیم دینی به جامعه توجه جدی تری داشته باشیم و بنده با توجه به این که عنوان پایان نامه ام در دانشکده صدا و سیما، همین موضوع بوده، در این باره معتقدم که رهبر معظم انقلاب بر روی تخصص و تعهد عوامل تولید برنامه ها و همچنین غایت گرایی آن ها عنایت و تأکید خاصی دارند.

این کارشناس رسانه ای و فرهنگی در خاتمه گفت: اگر می خواهیم رسانه ملی به دانشگاه عمومی ملت تبدیل شود که امام و رهبری، شاخصه های آن را بیان داشته اند، به لحاظ کارکردی و تربیت عوامل باید مطابق با روش ها و منابع اسلامی رفتار کنیم و در این زمینه جدیت مضاعفی از خود نشان دهیم

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha