پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که شب‌های قدر فرصتی بی‌نظیر برای مؤمنان است، گفت: استغفار و طلب آمرزش گناهان در این شب‌ها بسیار سفارش شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به لیالی قدر و اهمیت دعا و نیایش در این شب‌ها، اظهار داشت: خداوند متعال بشر را آفرید و هدایت بشر را نیز برعهده‌گرفته است که این هدایت گاهی ویژه است.

 وی ادامه داد: وقتی بنده‌ای در راه خدا زحمت می‌کشد و در راه خدا تلاش می‌کند، خداوند متعال به‌صورت ویژه به او می‌رسد، به‌طوری‌که در آیه ۶۹ سوره عنکبوت دراین‌باره می‌فرماید: وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِینَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ (آن‌ها که درراه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است.)
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی بیان داشت: اگر کسی واقعاً برای خداوند متعال حسابی باز کند و احترام بگذارد و در این احترام به خدا تلاش دارد و سعی فراوان می‌کند خداوند متعال به‌صورت ویژه او را هدایت می‌کند.

دوری از محرمات انسان را به خدا نزدیک می‌کند

وی بابیان این‌که خداوند برای هدایت انسان یک واجباتی را تعیین کرده و از یک سری محرمات نهی کرده است، افزود: نماز، روزه، زکات، انفاق درراه خدا نمونه واجباتی است که مسلمانان باید به آن عمل کنند که درواقع عمل به واجبات در دین‌دار بودن آن‌ها نقش دارد.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: دوری از محرمات انسان را به خدا نزدیک می‌کند و علاوه بر این در برابر این واجبات و محرمات دریایی از اوامر مستحبی را در اختیار انسان قرار داده است.

زیارت اهل‌بیت پیغمبر، تقرب و هدایت آفرین است

وی ادامه داد: زیارت اهل‌بیت پیغمبر، تقرب و هدایت آفرین بوده و در اختیار انسان گذاشته‌شده است و به‌طورکلی اگر انسان به اوامر استحبابی خداوند حرمت و احترام بگذارد خداوند او را به هدایت نزدیک کرده و به صراط مستقیم می‌اندازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی تأکید کرد: یکی از مستحب‌های گسترده اعمال ماه مبارک رمضان است که در این میان روزه‌اش واجب است و علاوه بر این مستحبات فراوانی دارد.

شب‌های قدر فرصتی بی‌نظیر برای مؤمنان است

وی بابیان این‌که شب‌های قدر فرصتی بی‌نظیر برای مؤمنان است، ابراز داشت: استغفار در این ماه و به‌خصوص شب‌های قدر به هدایت انسان کمک کرده و انسان را در مسیر صراط مستقیم قرار می‌دهد.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: در این شب‌های مبارک و باعظمت ندایی از آسمان می‌گوید: آیا کسی است که توبه کند و از خطایش برگردد.

وی افزود: در شب‌های قدر مؤمنان وقتی‌که در زیر سایه قرآن قرار می‌گیرند و عابرومندترین و عزیزترین افراد روی زمین را به درگاه خداوند واسطه می‌برند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha