جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به عظمت و جایگاه والای شب قدر گفت: شب‌های قدر بهترین فرصت برای توسل به درگاه خداوند برای رفع بلا و گرفتاری‌ها است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه بابیان این‌که شب‌های قدر فرصت‌های تکرار نشدنی برای مؤمنان است، اظهار داشت: خداوند متعال فرصت‌هایی را در اختیار بندگان خودش قرارداده است برخی از این فرصت‌ها زمانی و برخی دیگر مکانی است.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال حضور در مکه مکرمه در طی سال فرصت مکانی است و درزمانی که موسم حج فرامی‌رسد فرصت زمانی است.

 آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های زمانی است که خداوند متعال در اختیار انسان‌ها قرارداده است و در همین ماه مبارک شب‌های قدر فرصت‌های طلایی هستند که تقدیر کار بندگان خدا تا یک سال نوشته می‌شود.

وی ادامه داد: در این شب‌ها فرصتی فراهم‌شده است تا بندگان خداوند به درگاهش روی آورده و توبه کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان این‌که نمازها و دعاهای بسیاری در این شب‌ها سفارش شده است، افزود: یکی از مراسم‌های بافضیلت و مهم در این شب‌ها، مراسم قرآن بر سر گذاشتن است که در حقیقت خداوند را به ائمه و اهل‌بیت (ع) قسم داده و ایشان را واسطه قرا می‌دهیم تا خداوند از سر تقصیرات ما بگذرد.

وی افزود: به‌هرحال انسان در طول سال ممکن است که به گناه و آلودگی دچار شود و چه شب بهتر از شب قدر که از خداوند بخواهیم گناهان ما را بگذرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری به شرایط کنونی کشور و جهان اشاره کرد و بیان داشت: در این ایام و شرایطی که ویروس کرونا و این بیماری مهلک دنیا را فراگرفته فرصتی به وجود آمده تا با رعایت اصول بهداشتی و توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت با حضور در مساجد به درگاه خداوند متوسل بشویم.

وی تصریح کرد: این شب‌ها بهترین فرصت است که از خداوند متعال طلب کنیم که این بیماری مهلک را دفع کند و مردم جهان با سلامت و عافیت به زندگی خودشان ادامه بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha