شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام والمسلمین باقری کیا

حوزه/ استاد حوزه علمیه مشهد خطاب به مبلغان توصیه کرد که از نکته های نامه ۴۷ نهج البلاغه که در واقع وصیت حضرت علی(ع) به فرزندان شان می باشد به عنوان یک بحث اخلاقی استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین باقری کیا در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد درباره شب های قدر گفت: با توجه به اینکه در لیالی قدر ماه مبارک رمضان سه رویداد تعیین مقدرات برای یکساله مردم، نزول قرآن و ضربت خوردن و شهادت امیرالمومنین( ع) رخ داده است مبلغان می‌توانند در هر یک از این شب ها به یکی از محورهای سه گانه پرداخته و تبیین کنند.

وی در ادامه به توصیه ای برای همه اقشار پرداخت و یادآور شد: این شبها، شبهای توجه به دعا، نماز و ازدیاد معنویت است و البته باید توجه داشت که مسئله افزایش معرفت، افضل اعمال می باشد.

استاد حوزه علمیه مشهد همچنین به مسئله حضور مردم در مجالس شبهای قدر با توجه به دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: می ‌توان با رعایت شیوه نامه اعلام شده در این مراسم ها حضور یافت اما کسانی که این امکان را ندارند می توانند از برنامه های رسانه ای استفاده کنند.

وی به بخش دیگری از سخنان خود درباره شخصیت امیر مومنان(ع) که جامع همه کمالات و اضداد است، پرداخت و اظهار کرد: آن حضرت اسوه به تمام معنا برای بشریت هستند و در همه مسائل عبادی ، جهاد، رزم، خدمت، عدالت، مدیریت و سایر عرصه ها در قله بودند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری کیا یادآور شد: باید این جامعیت را در حد و ظرفیت خود فرهنگ‌سازی کنیم تا مصداق یک عالم، مجاهد، خدمتگزار، زاهد و عدالت گستر شویم.
وی در پایان به ویژه خطاب به مبلغان توصیه کرد که از نکته های نامه ۴۷ نهج البلاغه که در واقع وصیت حضرت علی(ع) به فرزندان شان می باشد به عنوان یک بحث اخلاقی استفاده کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha