جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگر

حوزه/حضور همه اقشار مردم، طلاب و دانشجویان در پیروی از دستور ولی فقیه را در کمک به نیازمندان، مژده خوبی برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج)  و پذیرش امام معصوم(ع) است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدکارگر شورکی، شب گذشته در آیین برگزاری دومین مرحله رزمایش مواسات با همکاری خواهران طلبه و دانشجویان جهادی دانشگاه یزد در مسجد این دانشگاه با تسلیت ایام شهادت امیرمؤمنان علی(ع) اظهار کرد: چنین برنامه هایی با هدف کمک به نیازمندان یادآور آن کمک های حضرت علی(ع) نسبت به محرومان، مستضعفان و اقشار آسب پذیر جامعه است.

وی ابراز کرد: طلاب و دانشجویان مجموعه دانشگاه و حوزه علمیه یزد جا پای امام خود گذاشتند و ای کاش شما در کوفه بودید که امام این طور مظلومانه و غریبانه به شهادت نمی رسید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با بیان شکرگزاری در پیشگاه خداوند به خاطر وجود چننی برنامه هایی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله العالی یک دعوت خیرخوهانه کردند و شما این طور خالصانه برای اطاعت از منویات ایشان پای کار آمدید.

حجت الاسلام والمسلمینی کارگر شورکی حضور همه اقشار مردم، طلاب و دانشجویان در پیروی از دستور ولی فقیه را در کمک به نیازمندان، مژده خوبی برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج)  و پذیرش امام معصوم(ع)دانست و ابراز کرد: حضور دانشجویان و طلاب و همدلی و همراهی آنان در جمع آوری کمک های مؤمنانه بسیار زیباست و امیدواریم به فضل الهی این کارها افزایش یابد و تنها منحصر به این ماه رمضان و بحث وحدت حوزه و دانشگاه نباشد.

وی، تداوم وحدت و همدلی حوزویان و دانشگاهیان را در دیگر مناسبت ها و فعالیت های جهادی خواستار شد و اظهار امیدواری کرد: در طول سال و در برنامه های مختلف اقتصادی، فرهنگی در کنار هم باشیم، زیرا  کار شما دل امام زمان (عج)و دل مستضعفان را شاد می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، شاد کردن دل مؤمن را محبوب ترین اعمال نزد خداوند بر اساس حدیثی از پیامبر اسلام(ص) بیان کرد و افزود: پیامبر همچنین فرمودند: کسی که مؤمنی را شاد کند، مرا شاد کرده و کسی که مرا شاد کند خدا را شاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمینی کارگر شورکی، وحدت حوزه و دانشگاه را سبب رشد و ارتقای معنوی و اجتماعی هر دو قشر دانست و افزود: گرچه همه رضوان و فردوس الهی را طلب می کنیم اما بعضی کارها به دلیل ارزشمندی، بهشت را مشتاق انسانها می کندبه طور مثال فرض کنید شما چقدر دلتان می خواهد مقام معظم رهبری را ببینید و حالا تصور کنید که ایشان مشتاق دیدن شما باشند که این نشانه رشد شماست.

وی در پایان با بیان حدیثی از پیامبر(ص)، اظهارکرد: چهار گروه هستند که بهشت مشتاق آنهاست؛ کسی که گرسنه ای را سیر کند؛ کسی که زبانش را حفظ کند؛ تلاوت کننده قرآن و کسی که در ماه مبارک رمضان روزه بگیرد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha