پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی- عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو مجلس خبرگارن رهبری گفت: باید با صراحت بگویم که نسبت به تنظیم دستورالعمل های بهداشتی برای بازگشایی مساجد علی رغم تنظیم دستورالعمل های بهداشتی برای صنوف و اماکن مختلف اجتماعی کوتاهی هایی شد که باید از درگاه خداوند عذرخواهی کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، سحرگاه  شب نوزدهم رمضان در مراسم احیا شب اول قدر در مسجد امام(ره) اصفهان با تاکید بر رعایت مقررات وزارت بهداشت، اظهار کرد: شایسته بود قبل از آغاز ماه مبارک رمضان مسولان عالی دولتی نسبت به تنظیم دستورالعمل های لازم بهداشتی برای بازگشایی مساجد و مکان های عبادی اقدام می کردند.

وی بیان کرد: ما همانگونه که نیاز به سلامت جسم داریم نیازمند به حفظ سلامت روح هم هستیم، البته ما تابع دستورالعمل های وزارت بهداشت بوده، حتی بیش از دیگران رعایت خواهیم کرد چرا که ما انجام دستورالعمل ها را لازم می دانیم.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: باید با صراحت بگویم که نسبت به تنظیم دستورالعمل های بهداشتی برای بازگشایی مساجد علی رغم تنظیم دستورالعمل های بهداشتی برای صنوف و اماکن مختلف اجتماعی کوتاهی هایی شد که باید از درگاه خداوند عذرخواهی کنیم.

وی افزود: متاسفانه از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز وزارت امر به معروف و نهی از منکر علی رغم تاکیدات امام راحل همچنان تاسیس نشده است و مقاومت ها و بهانه هایی برای تشکیل و تاسیس این وزارتخانه هست.

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه شاکله ما اندازه و هیکل جسمی ما نیست، بلکه طبق تعبیر قرآن کریم شاکله هر کسی شامل عقیده و اعتقدات اوست، گفت: متاسفانه با بی مهری نسبت به ایام ماه رمضان و بازگشایی مساجد برخورد شد .

وی عنوان کرد: کسانی که از تعطیلی مساجد و نماز جماعت و نماز جمعه احساس دلتنگی ندارند مریض هستند و چون بیماری می مانند که به علت بیماری احساس گرسنگی واشتها ندارند  در حالی که غذا خوردن برای حیات هر کس لازم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: بدون شک شب قدر در ماه رمضان واقع شده است و دلیل اثبات ما دو آیه ۱۸۵ بقره و آیه سوره قدر است که تاکید دارد شب قدر در ماه رمضان است البته درکنار این روایت های فروانی هم داریم .

وی ادامه داد: طبق روایتی همه کتب آسمانی در ایام ماه رمضان بر پیامبران الهی نازل شده است صحف ابراهیم، زبور، انجیل و تورات همگی درروزهای مختلف این ماه نازل شده است.

آیت الله مهدوی بیان داشت: شب نوزدم براساس روایات شب تقدیر است که همه اعمال انسان ها برای یکسال مقدر می شود، پس دراین شب ها تلاش کنید که بهترین تقدیرات برای شما مقدر شود.

وی در پایان بیان کرد: مغز عبادات دعا است، پس دراین شب ها حتما شکر خدا را بجا بیاورید و با دعا از خداوند گدایی کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha