پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بازمانده از تحصیل

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: بانوان طلبه این استان، دانش آموزانی که دارای گوشی هوشمند برای حضور در کلاس های مجازی نبودند را شناسایی کردند و در ارائه آموزش ها به آنها کمک کردند.

مهلقا حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: ویروس کرونا باعث تعطیلی مدارس شد و کلاس های درس به صورت مجازی برگزار می شد این درحالی بود که بخشی از دانش آموزان به خاطر نبود امکاناتی برای حضور در این کلاس ها را نداشتند.
وی افزود: بانوان طلبه این دانش آموزان نیازمند را شناسایی کردند و با مراجعه به خانه های آنان در مکان هایی که خانواده ها تعیین می کردند با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی، درس هایی را که عقب مانده بودند را آموزش می دادند.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با اشاره به اینکه هیچ چیز نباید مانع از علم آموزی و ادامه تحصیل دانش آموزان شود چرا که این افراد آینده سازان کشورمان هستند، افزود: بانوان طلبه این استان، دانش آموزانی که دارای گوشی هوشمند برای حضور در کلاس های مجازی نبودند را شناسایی کردند و در ارائه آموزش ها به آنها کمک کردند.
وی با اشاره به توزیع بسته های معیشتی گفت: در ایام نوروز بیش از ۵۰۰ بسته غذایی در میان خانواده های نیازمند توزیع شد.
حسن زاده بیان داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا بانوان طلبه اقدام به تهیه بسته های بهداشتی کرده و در بین نیازمندان توزیع کردند.
وی با بیان اینکه روزانه ۲ هزار ماسک و لباس کادردرمانی در اردبیل توسط بانوان طلبه دوخته می شود گفت: بانوان با امکاناتی که در اختیارداشتند کارگاه های خیاطی را راه اندازی کردند و اقدام به تهیه این اقلام کردند.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان اردبیل خاطر نشان کرد: بانوان طلبه در همه عرصه ها از جمله حضور در آرامستان ها، ایجاد شبکه های آموزشی و علمی با مضامین "در خانه بمانیم و کرونا را شکست دهیم" در فضاهای مجازی، در پاسخ به سوال های کرونایی و ارائه مشاور فعال بودند.
وی به فعالیت ۳۰۰ تن از بانوان طلبه در استان اردبیل خبر داد و گفت: این بانوان در بیمارستان ها و اماکن مختلف حضور پیدا کرده و آموزش های پیشگیرانه را ارائه کردند ضمن اینکه وضعیت شهرستان هایی که اکنون سفید اعلام شده است را نیز مورد بررسی و آموزش ها قرار می دهند تا ابتلا به کرونا به صفر برسد.
حسن زاده تاکید کرد: ویروس کرونا با تمام عواقب بدی که برای کشورمان داشت نتایج تربیت طلاب را در شرایط بحرانی به مرحله ظهور گذاشت و این بیماری باعث شد تا بانوان طلبه را کشف کنیم که چگونه جان بر کف، داوطلبانه وارد میدان خدمت رسانی شدند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha