شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ناجی

حجت الاسلام ناجی از برگزاری جلسه هم اندیشی نهادها و دستگاه های استان پیرامون قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا ناجی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، از برگزاری از برگزاری جلسه هم اندیشی نهادها و دستگاه های استان پیرامون قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان خبر داد.

وی که به عنوان نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان دراین جلسه حضور یافته بود، بیان کرد: در ابتدای تصمیم گیری درباره ساماندهی قطعه نام اوران آرامستان باغ رضوان پیشنهاد شد که باید هدف از ایجاد و تقویت جایگاهی این قطعه مشخص ومبرهن شود.

حجت الاسلام ناجی خاطرنشان کرد: در این جلسه مطرح شد که آیا هدف از ایجاد قطعه نام آوران به عنوان زیارتگاهی شبیه مجموعه فرهنگی تخت فولاد است یا آنکه نگاه توریستی و گردشگری است البته با ایجاد اِلمان های خاص معماری و یا آنکه هدف فقط شناسنامه ای برای شهر اصفهان باشد که البته تا به امروز هیچ کدام ازاین موارد محقق نشده است.

وی در ادامه متذکر شد: متاسفانه علی رغم تلاش های گذشته  مدیران آرامستان باغ رضوان، ولی هیچ عالم نامی از شهر اصفهان دراین قطعه به خاک سپرده نشده است.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان افزود: برای حل این معضل باید فرهنگ سازی قوی کرد و در کنار آن یک محیط در خور شأن نام آوران و مفاخر شهر اصفهان شکل گیرد.

وی ابراز کرد: فضاسازی این قطعه نام آوران باید به صورت خاص طراحی و با ایجاد اِلمان های جذاب سبب ایجاد میل و رغبت خانواده های نام آوران برای دفن متوفای خود شود.

حجت الاسلام ناجی تصریح کرد: از دیگر پیشنهادات داده شده از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان این بود که جهت ایجاد شناسنامه ای از نام اوران شهر اصفهان در این قطعه از آرامستان  باید تدبیر و تصمیم گیری خوبی در زمینه  تعیین شاخصه های لازم برای تشخیص نام آوران اصلی شهر صورت گیرد، به هم ریختگی و بی ضابطه بودن در دفن  افراد در قطعه نام اوران سبب ضربه فرهنگی به نام نام اوران و عالمان می شود.

گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از ادارات و دستگاه های مختلف از جمله اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره صنعت ،معدن و تجارت، ارشاد و فرهنگ استان، شهرداری، دانشگاه های اصفهان، سازمان میراث فرهنگی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز حضور داشتند که به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون تدوین آیین نامه قطعه نام آوران پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha