جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 900842
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
تصاویر/ نشست مشورتی شورای تبلیغ استان همدان

حوزه / استاد حوزه علمیه همدان گفت: در بهترین شب‌های ماه رمضان باید بهترین عمل که همان ترک گناه و توبه کردن است را انجام داد.

حجت الاسلام جمال پور رجبعلی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تسلیت شهادت امام علی(ع) اظهار داشت: این که گفته می‌شود شب قدر بهتر از هزار ماه است، کنایه به این موضوع دارد که در این شب انسان می‌تواند به اندازه یک عمر ارزش کسب کند.

وی افزود: ماه رمضانی که نفس کشیدنش هم ثواب برای انسان نوشته می‌شود، شبی به نام شب قدر دارد که اندازه هزار برابر خود ماه رمضان دارای ارزش است، و خیلی کارها را می توان در آن انجام داد.

استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه باید درک کنیم که این شب، شبی استثنایی است، مطرح کرد: قبل از ورود به این شب، انسان باید توبه کند و حق الناس و حق اللهی اگر بر گردن دارد، پاک کند.

وی با اشاره به اینکه بهترین عمل در ماه رمضان در کلام پیامبر گرامی ترک گناه است، گفت: در بهترین شب‌های ماه رمضان باید بهترین عمل که همان ترک گناه و توبه کردن است را انجام داد.

حجت الاسلام پور رجبعلی، تفکر را یکی دیگر از اعمال سفارش شده در این شب عنوان کرد و یادآور شد: هر فردی باید با تفکر در گذشته و آینده، اعمال خود را بررسی کند و تصمیم به برنامه ریزی برای آینده بگیرد.

وی با بیان اینکه نباید فردای شب قدر مثل شب قبل از آن باشد، ابراز کرد: برگزاری مجالسی که مباحثات علمی در آن صورت می‌گیرد و به شبهات اعتقادی پاسخ داده شود نیز از جمله جلساتی می‌باشد که در این شب توصیه شده است.

 کارشناس مذهبی، خواندن دعای جوشن کبیر را زمینه ساز توجه انسان به مبدا و مقصد اصلی دانست و گفت: هر فردی که دعا می‌کند باید بداند از چه کسی درخواست می‌کند و مبدا اصلی را درک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha