دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که حضرت علی (ع) همواره یار و یاور حضرت رسول اکرم (ص) بود، گفت: رشادت‌ها و فداکاری‌های امام علی (ع) موجب قدرت یافتن اسلام شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره سالروز شهادت امام علی (ع) در خصوص فضائل و کمالات ایشان اظهار داشت: کل حیات امام علی(ع) درخشان و تأثیرگذار است به‌طوری‌که همواره از همان دوران کودکی در کنار پیامبر اسلام حضور داشتند.

رشد و تکامل در دامان پیامبر

وی ادامه داد: زمانی که در مکه قحطی به وجود آمد حضرت ابوطالب (ع) سرپرستی و مسئولیت بزرگ کردن و تربیت امام علی (ع) را که آن زمان کودکی خردسال بود را به حضرت محمد (ص) دادند و درواقع از همان دوران کودکی در دامان پیامبر اسلام رشد و تکامل یافتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز ابراز داشت: در ده‌سالگی امیرالمؤمنین (ع) اولین کسی بود که به پیامبر و دین اسلام ایمان آوردند و از همان زمان در رکاب رسول خدا (ص) بودند.

پیامبر اعتماد کاملی به حضرت علی (ع) داشتند

وی تأکید کرد: در زمان هجرت پیامبر به مدینه تمام امانت‌هایی که از مردم دست حضرت محمد (ص) بود را ایشان به امام علی (ع) سپردند که به مردم و صاحبان آن‌ها تحویل دهد که نشان‌دهنده اعتماد و صداقتی بود که پیامبر در وجود این گوهر دوعالم می‌دیدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز ادامه داد: در سال‌های دوم و سومی که امام علی (ع) در مدینه حضور داشتند تشکیل خانواده دادند و با حضرت فاطمه زهرا (س) دختر رسول خدا (ص) ازدواج کردند.

وی بیان داشت: بعدازآن نیز امام علی (ع) همواره در کنار حضرت محمد (ص) در جنگ‌ها و نبردها حضور داشتند و پشتیبان و یاری‌رسان ایشان بودند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: رشادت‌ها و فداکاری‌های امام علی (ع) در صدر اسلام در کنار هدایت‌ها و رهبری پیغمبر اسلام (ص) موجب شد که دین مقدس اسلام قوت بگیرد و امام علی (ع) تا زمانی که حضرت محمد (ص) در قید حیات بودند هیچ‌گاه اقدام به سخنرانی و... نکردند و احترام ویژه‌ای به پیامبر خدا داشتند و فقط در مقام یادگیری و حفظ معارف بودند به‌طوری‌که رسول اکرم (ص) دراین‌باره می‌فرمایند من شهر علم هستم و علی(ع) دروازه‌ای این شهر است.

وی ادامه: سخاوت، شجاعت، علم، عبادت و کمک‌هایی که ایشان به نیازمندان می‌کردند، همه و همه در تاریخ بشریت ماندگار است.

حضرت علی (ع) درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی پیشگام بودند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز تصریح کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) نیز ایشان به معنای واقعی کلمه موضوع اقتصاد مقاومتی و تکیه‌بر توان داخلی را نشان دادند و خود به‌صورت عملی در مسیر تحقق برنامه‌های اقتصادی در آن زمان وارد شدند.

وی بیان داشت: ایشان چاه‌های متعددی را حفر می‌کردند و آنها را به نفع عموم مردم وقف می‌کردند، علاوه بر این نخلستان‌های فراوانی را می‌کاشتند و با بهره‌برداری از آن‌ها خرما در اختیار فقرا و نیازمندان قرار می‌دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha