جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ برگزاری مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر در امام زاده عبدالله همدان

حوزه نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: وصیت امام علی(ع)، وصیت شخصی است با پیامبر زندگی کرد و سابقه جهاد در راه خدا را دارد، و لذا این سخنان واقعیت است که باید با جان و دل شنید و شکی در آن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان، اظهار داشت: امشب شب امام زمان(عج) است و قرآن بر قلب ایشان نازل می شود، بنابراین این شب ها باید به حرف ایشان و وصیت های امام علی(ع) توجه کنیم.

وی با تشریح وصیت نامه امیرالمومنین(ع) به شیعیان گفت: وصیت امام علی(ع)، وصیت شخصی است که با پیامبر زندگی کرد و سابقه جهاد در راه خدا را دارد، و لذا این سخنان هر چه می‌گویند واقعیت است که باید با جان و دل شنید و شکی در آن نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از برجسته ترین موضوعاتی که حضرت به آن تاکید دارد، تقوا است، مطرح کرد: فرصت برای تحقق تقوا در این شب ها در وجود انسان، وجود دارد.

وی تصریح کرد: از این فرصت به وجود آمده باید به نحو احسن استفاده کرد و اگر کسی امشب زیر قرآن رفت، و فردا تغییر نکرد باید در رفتارش شک کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رفتارها و تصمیم های خودمان را امشب باید اصلاح کنیم، گفت: اگر کسی احیا گرفت و فردا کم کاری و کم فروشی کرد، بهتر است امشب بخوابد، تا با معنویت بازی نکند.

وی شب قدر را شب اصلاح عنوان کرد و ابراز داشت: معنای تقوا این است که کاری را که می دانیم خوب است را انجام دهیم و کار اشتباه را انجام ندهیم، تقوا همین است، البته نیازمند همت و اراده برای کنترل نفس نیز می باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، فریب دنیا نخوردن و رعایت نظم را از وصیت های بعدی حضرت برشمرد و بیان کرد: امام علی(ع) صرفا یک عابد زاهد نیست، بلکه در کنار آن، یک مدیر منظم است.

وی ادامه داد: اگر کسی بی نظمی در جایی دید، آن بی نظمی ربطی به اسلام ندارد، چرا که پیامبر و امام علی(ع) بر روی نظم بسیار تاکید داشتند.

امام جمعه همدان اصلاح رابطه ها را از دیگر وصیت های امیرالمومنین(ع) عنوان کرد و گفت: یک معضل به اسم طلاق در جامعه داریم و یک معضل به اسم طلاق عاطفی داریم که انسان نمی تواند همسر و یا برادر و خواهر خود را ببخشد.

وی با بیان اینکه در روایات ما اصلاح یک رابطه خراب شده افصل از نماز و روزه بیان شده است، گفت: اگر کسی نمی تواند برادر خود را ببخشد، چه طور انتظار دارد خدا از او بگذرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امشب نسیم رحمت در حال وزیدن است، خاطر نشان کرد: امشب باید دعا کنیم تا از این گرفتاری ها رهایی پیدا کنیم و لذا تنها باید با خداوند صادق باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha