چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
منصوره شاکری

حوزه/ مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران امام حسین(ع) یزد، فعالیت جهادی بانوان طلبه این مرکز حوزوی را در ایام تعطیلات کرونایی تشریح کرد.

خانم منصوره شاکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با اشاره به فرازی از دعای ندبه «أَیْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقَامَةِ الْأَمْتِ وَ الْعِوَجِ أَیْنَ الْمُرْتَجَی لِإِزَالَةِ الْجَوْرِ وَ الْعُدْوَانِ» اظهار کرد: صرف اعتقاد به ظهور منجی و حتی انتظار کشیدن برای او نمی توان نام خود را منتظر گذاشت .

وی ادامه داد: اگر او مصداق اکمل و اتم « أَیْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقَامَةِ الْأَمْتِ وَ الْعِوَجِ» است، منتظر او نیز باید برای کجی‌ها و کج رفتاری‌ها قیام کند و اگر او برای فرائض است منتظر اونیز باید مجموعه ای از سنت ها و ارزش ها باشد، زیرا که انتظار مثل «او »شدن است .

 شاکری افزود: اگر بشر در فراق مولی و هادی خویش می سوزد تنها به امید ظهور او سختی ها را تاب می آورد، لذا چه کسانی باید در این ظلمات ساخته دست بشر پرچم هدایت را در دست گرفته و راه رسیدن به افق دیدار حضرتش را طی کنند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین (علیه السلام) یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقابله و پیشگیری با بیماری منحوس کرونا ویروس، گفت: این مؤسسه با توجه به توصیه های پزشکان برای ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا از ابتدا فعالیت هایی در فضای مجازی آغاز و در دستور کار قرارداد.

شاکری با اشاره به تعطیلی کلاس های آموزشی طلاب، گفت: بخش آموزش به ارائه دروس در فضای مجازی می‌پردازد و اساتید این مدرسه کلاس‌های خود را به صورت آنلاین و با  ارسال صوت همراه با رفع اشکال برگزار می کنند.

وی تصریح کرد: بخش فرهنگی و پژوهشی نیز با برگزاری مسابقات به صورت مجازی در این زمینه تلاش می کنند به نحوی که مسابقه «سری از اسرار صحیفه» با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر مداومت بر قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه برای حفظ از بلایا به همت این مؤسسه برگزار شد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین (علیه السلام) یزد، حفظ دعا به همراه ترجمه ویژه کلیه رشته ها، بیان نکات اخلاقی دعا ویژه رشته اخلاق، بیان آیاتی از قرآن مربوط به مضامین دعا ویژه رشته تفسیر، تجزیه و ترکیب متن دعا ویژه رشته مدرسی ادبیات عرب را از محورهای این مسابقه دانست و گفت: طلاب تا اردیبهشت ماه سال جاری برای ارسال آثار فرصت دارند.

شاکری، قربانی به نیت سلامتی و فرج امام زمان (عج) و دفع بلا از ولی امر مسلمین جهان و همچنین دفع بلای کرونا از تمامی مردم جهان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: با توجه به مشکلات و بیماری جدید و سفارش بزرگان به قربانی و اینکه برای افراد بعضا هزینه قربانی سخت است، بر آن شدیم که به صورت اشتراکی، به نیت سلامتی امام زمان (عج)، تمامی مردم جهان به ویژه مسلمانان، همه اساتید، کارمندان و طلاب محترم حوزه امام حسین (علیه السلام) و خانواده های عزیزشان، قربانی داشته باشیم.

وی، ختم قرآن کریم برای اموات درگذشته از کرونا، قرائت دعای فرج، تقدیر و قدردانی از کادر درمان و مدافعان سلامت استان و... را از دیگر اقدامات طلاب این مدرسه بیان کرد و افزود: جمعی از طلاب این مدرسه در تهیه و دوخت ماسک در کارگاه های خانگی فعالیت چشمگیری داشتند که همچنان ادامه می یابد.


انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha