شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد احمدزاده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۲۳ هزار و ۴۷۲ بسته مواد غذایی از موقوفات، نذورات مردمی و کمک‌ خیران تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب، رزمایش ضیافت همدلی با هدف کمک به خانواده های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اول ماه مبارک رمضان ۶۴۷۲ بسته موادغذایی و از یکم تا ۱۸ ماه مبارک رمضان، ۱۷ هزار بسته مواد غذایی میان نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده است که در مجموع از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۲۳ هزار و ۴۷۲ بسته مواد غذایی در بین جامعه هدف توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: تعدادی پک بهداشتی ، ماسک و محصولات بهداشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بین عموم مردم توزیع شد که ارزش ریالی آن ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد می شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به خانواده های نیازمند نیز توسط ائمه جماعت مساجد جمع آوری و در سامانه سخا ثبت شده است؛ گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دیگر دستگاه های حمایتی، تلاش بر آن بوده تا تمامی اقشار آسیب پذیر و محروم از این بسته های حمایتی برخوردار شوند.

حجت الاسلام احمدزاده تأکید کرد: بسته ها با رعایت حفظ کرامت افراد، درب منزل به آن ها تحویل داده می شود و نیازی برای مراجعه حضوری برای دریافت بسته‌ها نیست.

وی افزود: در اجرای این طرح حدود ۱۰۰ بقعه متبرکه در استان به صورت محوری عمل می کنند و در مجموع تمام ۳۰۴ بقعه متبرکه استان در اجرای این طرح مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه به برنامه های اوقاف در بقاع متبرکه به مناسبت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: این برنامه ها در طرح ضیافت الهی در دو بخش خدمات فرهنگی و خدمات رفاهی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: در زمینه خدمات فرهنگی ۱۱ بقعه شاخص کشوری و ۲۴ بقعه شاخص استانی با ایجاد بسترهایی در فضای مجازی، فعالیت های خود را عرضه و اطلاع رسانی و امکان زیارت مجازی را برای مخاطبان فراهم می‌کنند.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به هفت اقدام ارزشمند بقاع متبرکه در زمینه فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: مسابقه صدای نور با موضوع تفسیر صوتی استاد قرائتی، نرم افزار مشاوره سبک زندگی اسلامی، تلویزیون اینترنتی «رمضان در خانه است» با موضوع قرائت قرآن، مسابقه فرهنگی و مناجات خوانی با حضور کارشناسان مذهبی از جمله اقدامات فرهنگی بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha