پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/عضو خبرگان رهبری گفت: در شب قدر ملائکه الهی و روح که اعظم ملائکه الهی است نازل می‌شوند و بر اساس آیات قرآن همه‌ساله در شب‌های قدر ملائکه الهی به پیشگاه امام زمان (عج) نازل می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب از لیالی قدر، اظهار داشت:  قرآن کریم یک نزول تدریجی داشته که در طی ۲۳ سال نازل‌شده  و یک نزول مرتبه‌ای داشته که در ماه مبارک رمضان و شب قدر نازل‌شده است.

وی ادامه داد: شب قدر در ماه مبارک رمضان است  و بر اساس احتمال‌هایی که داده می‌شود بین ۳ شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز بیان داشت: در شب‌های قدر می‌توانیم مجموعه از کارهای خیر و خداپسندانه مانند تماس با بستگان، انفاق ، قرائت قرآن، دعا، استغفار و کمک به دیگران را انجام دهیم.

  وی ابراز داشت: افرادی که کل شب برای آن‌ها سخت است می‌توانند ابتدای شب را استراحت کنند و بانشاط و توان کامل اعمال این شب را به‌جای بیاورند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: علاوه بر این اگر امکان دارد در جمع‌های محدود و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی این اعمال را به‌جا بیاوریم و اگر این کار هم نشد طبق فرمایش رهبر انقلاب در خلوت خودمان باخدای متعال خلوت کنیم و از ایشان بخواهیم در این شب‌ها از گناهان و خطاهای ما بگذرد.

وی تأکید کرد: در شب قدر ملائکه  الهی و روح که اعظم ملائکه الهی است نازل می‌شوند و بر اساس آیات قرآن همه‌ساله در شب‌های قدر ملائکه الهی به پیشگاه امام زمان (عج) نازل می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز تأکید کرد: چه خوب است که این شب‌ها ما انسان‌ها به پیشگاه امام زمان پناه ببریم و او را پناه خودمان قرار بدهیم و به حرمت ایشان از خداوند بخواهیم گرفتاری‌های امت اسلام را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: این را هم باید بیان کرد که وقتی بهترین تقدیرها را از خداوند متعال می‌خواهیم برای کل بشریت بوده  و تنها برای ملت خودمان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha