چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کرونا

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: در واقعه کرونا، ملت ایران با متانت و صبوری و تاب‌آوری بی‌نظیر، منازل و مساجد و هیئت‌ها و کوچه‌ها و خیابان‌ها را صحنه انواع ایثارهای شگفت‌انگیز کرد.

حجت‌الاسلام محمد رضایی، استاد حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، به تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا پرداخت.

وی با بیان اینکه گفته‌اند «فی تقلب الاحوال یُعلَمُ جواهرُالرجال»؛ یعنی در گونه گونی حالات و تحولات، جوهره انسان‌ها شناخته می‌شود، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا یک پدیده ناشناخته، سریع الانتشار و فراگیر بود و این هر سه عامل موجی از خوف و وحشت را بر سراسر زندگانی بشر در جهان گسترانید.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: در مواجهه با کرونا در یک‌سو موجی از نگرانی و هجوم و دعوا و اسلحه‌کشی و در مواردی قساوت و بی‌رحمی در بی‌توجهی به جان انسان‌ها و مواجهه تبعیض‌آمیز با شهروندان روی داد و در دیگر سو که در اقلیت بود در بخش‌هایی از بلاد اسلامی و در سراسر ایران انقلابی روی دیگر سکه نمایان شد.

وی اضافه کرد: در این واقعه ملت ایران با متانت و صبوری و تاب‌آوری بی‌نظیر، منازل و مساجد و هیئت‌ها و کوچه‌ها و خیابان‌ها را صحنه انواع ایثارهای شگفت‌انگیز کرد.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: قطعاً خط‌کش‌های جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی مدرن در درک عظمت این واقعه درمی‌ماند که چگونه یک حادثه مشترک در نقطه‌ای از جهان با رفاه و ابزار بسی بیشتر، موجب احتکار و سرقت پیدا و پنهان و بی‌رحمی می‌شود و در نقطه دیگر در اوج زندگی سخت و دشوار اقتصادی، دریایی از ایثار و مهربانی و گذشت جریان می‌یابد؟

وی با اشاره به ضرورت ثبت جهانی این افتخار با روایتی آوینی‌گونه مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: این حقایق بی‌بدیل و صحنه‌های کم‌نظیر باید ثبت جهانی شود.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: متانت و صبوری، عزتمندی و مناعت، مهربانی و همدردی، مواسات و همدلی، شتافتن به میدان خطر توسط جوانان نسل سومی و چهارمی، بازسازی و بازنمایی طبیعی و خودبه‌خود فضای دفاع مقدس و ظهور و تجلی رفتارهای در اوج و افتخارآمیز انسانی، مهارت و هنر بی‌نظیر ملت ما در تبدیل تهدید به فرصت، یک جهاد عظیم ملی را پدیدآورنده است که باید به عنوان میراث معنوی ایرانیان و حماسه بزرگ انسانی ملت ایران ثبت جهانی شود.

وی ادامه داد: این ثبت جهانی البته نه از جنس کارهای میراث فرهنگی است؛ بلکه روایت و تصویرسازی این حماسه که نسخه دوم دفاع مقدس است نسخه دوم آوینی و آوینی‌ها را می‌خواهد.

 استاد حوزه علمیه خراسان گفت: اینجاست که هم نهادهایی مانند حوزه هنری و هم سازمان اوج و بیش از همه، عناصر و گروه‌های جهادی آتش به اختیار که روحیه جهادی و اخلاص و حضور در متن میدان و قلم هنرمندانه و بیان دل‌نشین و نگاه متعالی دارند، باید وارد عرصه شوند و این مطالبه رهبری را محقق سازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha