جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حق جو

حوزه/ در روایت بیان شده در شب قدر همه باید بدانند اعمال به محضر امام عصر(عج) عرضه می شود، نباید کاری کنیم که اعمال بد ما موجب شرمندگی شود، باید تلاش کنیم کاری انجام دهیم که پیوند خود را با امام(ع) محکم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حق جو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ با اشاره به جایگاه و ویژگیهای شب قدر در روایات و سیره معصومین(ع) گفت: شب قدر از لیالی مهم در اسلام و در سیره اهل بیت(ع) و حتی به تعبیر قرآن از هزار ماه برتر و دارای برکات زیادی است.

این مشاور امور مذهبی افزود: شب قدر آن قدر با اهمیت است که همه موجودات و حتی عالم از برکات آن برخوردار می شوند و در این استفاده از برکت، همه از هم جلو می افتند.

این مشاور امور خانواده اظهار داشت: در این شب آنچه موجب برکت این شب ها می شود انجام اعمال، ذکر، تسبیح گفتن، انجام کارهای خیر و رسیدگی به فقرا و محرومین و بازنگری در اعمال است.

وی بیان داشت: در روایت بیان شده در این شب همه باید بدانند اعمال به محضر امام عصر(عج) عرضه می شود، نباید کاری کنیم که اعمال بد ما موجب شرمندگی شود، باید تلاش کنیم کاری انجام دهیم که پیوند خود را با امام(ع) محکم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حق‌جو گفت: نکته دیگر بحث پالایش روح و جان و صیقل خوردن با دعا و مناجات و قرآن است. هر چه قدر رابطه با خدا و انجام پالایش قوی تر شد، سعادت هم ممکن خواهد بود.

این مشاور امور مذهبی افزود: در این شب در کنار پالایش، آرایش هم اتفاق می افتد. به این صورت که انسان باید تلاش کند جان و روح خود را با صفات الهی و ارزشهای دینی صیقل دهد و آن صفات را در خود تجلی دهد، رنگ خدا را در بخشش، عفو کردن، احسان و... بگیرد.

این مشاور امور خانواده اظهار داشت: از همه مهمتر باید انسان تلاش کند و تصمیم قوی بگیرد رابطه خود را با گناه تا جایی که می تواند آهسته آهسته قطع کند تا نهایت این رابطه محکم تر شود.

وی بیان داشت: شب قدر شب احیای وجدانها، بیدار کردن اعضا و جوارح و قلوب برای به کمال رسیدن و سعادت است. در این شب باید اعضای جوارح نسبت به لغزشها و دوری از گناه احیاء شود. هر چه قدر این کار بیشتر و بهتر انجام شود، قطعا ارتباط انسان هم قوی تر خواهد شد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha