جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: انسان باید برای اینکه به خود بیاید با فقرا هم‌نشین شود و از بیمارانی که دچار امراض صعب‌الاعلاج هستند عیادت کرده و همواره خود را ملزم به دریافت موعظه نماید چراکه هم‌نشینی با فقرا و مساکین باید یک افتخار باشد که باعث بیداری انسان از خواب غفلت خوهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امروز در ویژه برنامه تفسیر سوره انبیاء که از رسانه ملی منعکس شد، طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به آیه ۹۷ سوره انبیاء، در قیامت پرده‌های غفلت از دیدگان غافلان کنار خواهد رفت و همه غافلان حقیقت را درک خواهند نمود و این افراد با دیدن وعده‌های الهی حسرت خواهند خورد.

وی افزود: غفلت یک بیماری بسیار خطرناک است و باعث از بین رفتن تمام اعمال عبادی می‌شود چرا که غفلت از جهالت جداست و به معنای بی خبری، سهل انگاری و بی توجهی بوده و ۳۵ مرتبه این واژه در قرآن ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اولین نشانه غفلت این است که اعضای بدن انسان به درستی کار نمی‌کند به صورتی که انسان دارای عقل، قلب، روح، چشم و گوش است اما به درستی از آن‌ها استفاده نمی‌کند و در حالی‌که ابزار فهم دارد نمی‌خواهد به درستی استفاده کند.

وی تاکید کرد: غفلت باعث بی‌توجهی به حقایق و نعمت‌هاست در حالی‌که زمین و زمان و ملائکه و انبیاء و ائمه و در رأس همه این‌ها خداوند، شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  رفیعی یادآور شد: عده‌ای از انسان‌ها مرگ را جدی نمی‌گیرند و از آن غافل هستند در حالی‌که آمادگی برای مرگ به معنای تعطیلی کار و فعالیت و تلاش نیست بلکه آمادگی یعنی شفاف بودن از نظر اعمال عبادی است.

وی در ادامه گفت: غفلت‌های انسان یا زودگذر یا مستمر است که راهکارهای مختلفی برای درمان و مبارزه با این بیماری خطرناک وجود دارد که اولین راهکار بیداری و به خود آمدن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: محافظت بر نمازهای پنج‌گانه، تفکر و اندیشه، مطالعه تاریخ و دوام ذکر الهی از دیگر راهکارهای مبارزه با این بیماری مهلک است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید برای اینکه به خود بیاید با فقرا هم‌نشین شود و از بیمارانی که دچار امراض صعب الاعلاج هستند عیادت کرده و همواره خود را ملزم به دریافت موعظه نماید چرا که همنشینی با فقرا و مساکین باید یک افتخار باشد چرا که باعث بیداری انسان از خواب غفلت خوهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha