شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ احیای شب بیست وسوم ماه رمضان درمصلای بقیه الله الاعظم (عج) کاشان

حوزه/ مردم دارالمومنین کاشان، شب بیست و سوم ماه ‌مبارک رمضان ‌با حضور در آخرین مراسم احیای شب قدر و نیایش به درگاه الهی، حال و هوای دیگری را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، جمعی از مردم مؤمن و ولایی کاشان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی، با حضور در مصلای بقیةالله الاعظم (عج)، ندای "الغوث، الغوث خلّصنا من النّار یارب" سر دادند.

در این مراسم، پس از مرثیه سرایی مداح اهل بیت(ع) سید علی وکیلی، حجت الاسلام مرتضی وافی، ضمن اشاره به گوشه ای از فضایل مولای متقیان علی(ع)، اظهار کرد: شب قدر شب جلوه محبت الهی به مخلوقات، بندگان و انسانها است ، محبتی که پیش اینکه ما بخواهیم با او آشنا بشویم و کاری انجام بدهیم خدای متعال به واسطه  فیض، لطف و دایره بی نهایت رحمتش به ما توجه پیدا می کند

وی با بیان اینکه براساس روایات خداوند آن قدر بندگانش را دوست دارد که در این دنیا آبرویش را تا چهار پرده و حریم  حفظ می کند، ادامه داد: کار  بنده ای به جایی می رسد که ملائکه صدا بلند می کنند خدایا الان است که آبروی این بنده برود و خدا می فرماید بروید با بال هایتان آبروی بنده ام را حفظ کنید.

کارشناس مذهبی، با بیان اینکه گاهی بندگان به قدری از خدا دور می شوند که خدا مشتاقانه منتظر وصل با آنها می شود، اظهار کرد: شب قدر برای این است که بدانیم دست محبت الهی روی سرماست. این محبت عامه اگر نبود در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به درگاه  خدا زانو نمی زدیم، پای دعا و مناجات نبودیم و دستگیری نمی شدیم.

حجت الاسلام  وافی در پایان افزود: اگر در قرآن به سرگذاشتن ها توانستیم نشانه دوست داشتن خدا و تبعیت از مسیر پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع ) را در ترک معصیت  و گناه پیدا کنیم، موفق شده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha