سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جهانپور

حوزه/ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر کیانوش جهانپور با بیان این که طی 24 ساعت گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند، اظهار داشت: از بین مبتلایان جدید، ۳۴۰ مورد بستری و ۱۴۶۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون ۹۴ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند البته ۲۷۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته دکتر جهانپور تا کنون ۶۸۶ هزار و ۹۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و استان لرستان در وضعیت هشدار قرار دارد و تقاضای ما همچنان رعایت بهداشت فردی، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha