جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمود داود آبادی

حوزه/مرحله سوم رزمایش مؤمنانه به همت قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(س)، سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد استان قم با هدف ترمیم و بازسازی ۵۰۰ منزل افراد بی بضاعت با محوریت روستاهای قم و اهدای ۵۰۰ جهیزیه به زوج های واجد شرایط آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه مرحله سوم رزمایش مؤمنانه در استان قم پیش از ظهر امروز با حضور سرهنگ محمود داوودآبادی مسئول سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم، محمود پارچه باف مسئول قرارگاه جهادی کریمه اهل بیت(س)، عباس جوشقانیان قائم مقام کمیته امداد قم و جمعی از اهالی روستای ملک آباد آغاز شد.

محمود پارچه باف در حاشیه بازدید از منازل تحت پوشش این طرح با اشاره به اینکه مردم و نیک اندیشان قم در مانور مؤمنانه خوش درخشیدند، اظهار کرد: در مرحله سوم رزمایش مؤمنانه بر آن شدیم ترمیم و مرمت منازل افراد محروم و کم بضاعت در استان قم با محوریت روستا از جمله روستاهای دهستان قمرود را آغاز کنیم و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم ۵۰۰ منزل مسکونی افرادی را که توانایی مالی ندارند ترمیم و بازسازی کنیم.

وی ادامه داد: این طرح در روستای ملک آباد به همت سازمان بسیج سازندگی استان قم، قرارگاه جهادی کریمه اهل بیت(س) و کمیته امداد آغاز شده و به تدریج در سایر مناطق شناسایی شده نیز گسترش خواهد یافت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم نیز با اشاره به اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیش از سه سال در بخش مرکزی و دهستان قمرود در حال فعالیت های مختلف است، اظهار کرد: تجریه موفق کار قرارگاهی در مبارزه با کرونا ما را بر آن داشت که در مرحله سوم رزمایش همدلی برای محرومیت زدایی و رسیدگی به مناطق محروم استان قم به ویژه دهستان قنوات و قمرود از این تجربه و ظرفیت بهره گیری کنیم.  

داوودآبادی ادامه داد: در این راستا مرحله سوم رزمایش مؤمنانه را حول محور ترمیم و بازسازی ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح منطقه برای افراد بی بضاعت آغاز کردیم و برای این کار از ظرفیت گروه های جهادی نیز استفاده کردیم.

وی همچنین از اهدای ۵۰۰ جهیزیه به زوج های واجد شرایط در این مرحله از رزمایش همدلی خبرداد و گفت: این تعداد جهیزیه نیز تا پایان سال با مشارکت خیرین قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(س) و کمیته امداد تهیه و تحویل خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با تاکید بر اینکه در این مسیر نیازمند حمایت دستگاه ها و خیرین هستیم، خاطرنشان کرد: اگر مدل کار قرارگاهی در استان بین دستگاه ها روال شود مطمئناً کارها سریعتر و راحتتر انجام شده و زودتر به ثمر می نشیند.

عباس جوشقانیان قائم مقام کمیته امداد استان قم نیز این طرح را اقدام مبارکی دانست که با هم‌افزایی و همدلی جهادی بسیج و گروه های مردمی آثار خوبی را در جهت محرومیت زدایی و رفع غبار محرومت از چهره منطقه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha