چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 901431
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
اینترنت

حوزه/ مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم گفت: سرویس جدید VDSL با قابلیت افزایش سرعت اینترنت تا چهار برابر در سطح استان در حال راه‌اندازی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه سید اسدالله دهناد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در این خصوص به لطف الهی بیش از ۷۵۰۰ پورت نصب‌شده که از این تعداد ۵۷۰۰ پورت به مشترکین واگذارشده است.

وی همچنین با اشاره به استقبال خوب از خرید این سرویس از سوی مشترکین گفت: در فاز یک و دو تغییر بسته مشترکین از ADSL به VDSL و زیرساخت لازم برای ۱۴ هزار پورت در حال انجام است.

مدیر عامل مخابرات استان قم با بیان این که بی شک این توسعه موجب افزایش رضایتمندی مردم در استفاده از بستر اینترنت می‌شود، افزود: این توسعه و فراهم‌سازی زیرساخت این امکان را به مخابرات استان می‌دهد تا ظرف سه ماه آینده ۵۰ هزار پورت VDSL نصب کرده و آن را آماده ارائه به مشترکین نماید.

وی در ادامه با اشاره به افزایش میزان مصرف اینترنت از سوی مشترکین و لزوم استفاده از فضای مجازی به خصوص در دوران کرونا بیان داشت: باید این امکان را برای مشترکین فراهم کنیم که بتوانند اینترنت را با کیفیت و سرعت‌بالا دریافت و استفاده نمایند.

دهناد همچنین با بیان اینکه FTTH نیز در استان قم در حال واگذاری است، گفت: برای ۱۶ هزار مشترک بستر فیبر آماده واگذاری است که در صورت تقاضا می‌توانند سرویس FTTH (ارائه اینترنت از بستر فیبر تا منازل مشترکین) را دریافت کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون  ۲۲۵۰ مشترک از سرویس FTTH استفاده می‌کنند و در شش‌ماهه نخست امسال حدود ۱۵۰۰ مشترک دیگر به این سرویس افزوده می‌شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمزه IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    کدام مناطق قم تحت پوشش قرار می گیرند؟