جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فلسطین

حوزه/ معاون شیخ زکزاکی و عالم مسلمان اهل نیجریه گفت: امنیت، استقلال و کرامت انسانی، حق مسلم مردم فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام دکتر عبدالقادر سنوسی، عصر امروز طی سخنانی در نشست کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به بازتاب مسأله فلسطین در سطح قاره آفریقا اظهار داشت: این مسأله یعنی موضوع قدس شریف تأثیر گسترده ای در منطقه آفریقا داشته است.

معاون شیخ زکزاکی همچنین گفت: رژیم صهیونیستی جنایت های بزرگ و بی شماری را مرتکب شده و نزدیک نیم قرن است که مرتکب قتل هزاران فلسطینی شده و میلیون ها نفر را آواره و شکنجه و بازداشت کرده است.

وی افزود: این مسأله از نظر مردم آفریقا یک مسأله دینی است به همین دلیل شیخ ابراهیم زکزاکی اهمیت زیادی به این مسأله می‌ داد و همواره بر آزاد سازی فلسطین تأکید داشت و در این راه ۳۰ نفر از یاران خود را تقدیم کرد و از خانواده خود نیز سه شهید تقدیم نمود.

حجت الاسلام سنوسی همچنین با بیان این که مردم فلسطین می‌ خواهند آزادی داشته باشند، گفت: آنها می‌ خواهند مثل بقیه مردم جهان امنیت و استقلال داشته باشند به همین جهت باید آنها را تکریم کنیم و چون نگاه ما مبتنی بر کرامت انسانی است، نلسون ماندلا از فلسطین دفاع می‌ کرد.

وی افزود: در فرهنگ فلسطینی ها، شجاعت و عزت و غیرت وجود دارد و همه ارزش های انسانی نزد این ملت مشهود است و به همین دلیل این قضیه، ابعاد مختلفی دارد و از سوی دیگر مسأله فلسطین یک مسأله اخلاقی و رفتاری است چرا که باید در برابر ظلم ایستادگی کرده و تسلیم ظالمان نشویم.

این عالم مسلمان اهل نیجریه همچنین در خاتمه بیان داشت: از خداوند متعال می‌ خواهیم امت اسلامی را در برابر اسرائیل و ظالمان صهیونیسم یاری کرده و فلسطین را از چنگال این رژیم جعلی و ظالم، آزاد نماید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha