پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سرهنگ پورشمسی

حوزه/ فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان یزد بعد از ۱۵سال انتظار در اسفند۹۹ و با پنج سال تاخیر نسبت به برنامه کشوری برای هر استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، سرهنگ رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در جلسه ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد گفت: سال‌های گذشته جنگی بر ایران اسلامی تحمیل شد که این جنگ ۲۸۸۸ روز طول کشید و ۳۹ کشور دنیا به طور مستقیم با ما در جنگ بودند و ۷۸ کشور به طور غیرمستقیم کمک می‌کردند.

وی افزود: ۴۸ یگان زمینی حزب بعث، ۱۲ لشگر پیاده نظام مکانیزه زرهی، ۱۵ تیپ مستقل گارد ریاست جمهوری، ۸ هزار توپ، ۵ هزار و ۴۰۰ تانک، ۴ هزار قبضه ضدهوایی، ۳۳۶ هواپیما و ۴ هزار بالگرد در یک روز حمله به نظام مقدس جمهوری اسلامی را آغاز کردند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹، ۱۹۲ پرواز، مراکز نظامی و پایگاه‌های هوایی ما را در قم، تهران، ذزفول، همدان، اهواز، کرمانشاه، ارومیه، شیراز، اصفهان، ایلام و تبریز مورد هدف قرار دادند و تنها پایگاه هوایی که مورد آسیب واقع نشدند پایگاه هوایی مشهد و بندرعباس بودند و ۱۹۲ هواپیمایی که حمله هوایی را شروع کردند فقط یک از آن‌ها آن هم به خاطر نقض فنی سقوط کرد.

پورشمسی با بیان اینکه کنگره ملی بزرگداشت شهدا هر ۱۰ سال یک‌بار در استان‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کنگره ملی بزرگداشت شهدا اولین و آخرین بار در سال ۱۳۸۴ در یزد برگزار شد که در آن زمان فرمانده ارشد نظامی استان یزد، شهید سعید قهاری سعید بود.

وی ادامه داد: قاعدتا می‌بایست دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدا در سال ۱۳۹۴ در یزد برگزار شود، اما بخاطر اتفاقاتی که در تقسیمات کشوری رخ داد و برخی استان‌ها اضافه شد، قرعه استان یزد براری برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدا به سال ۱۳۹۹ افتاد.

پورشمسی گفت: از نظر ساختاری کنگره ملی بزرگداشت شهدا، شورای سیاست‌گذاری دارد که رئیس آن نماینده ولی فقیه در استان و اعضای آن هم سایر مسئولین استان هستند؛ رئیس ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد استاندار و دبیر کل آن فرمانده سپاه استان است.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha