جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه سپاه پرچمدار مقابله با متجاوزانِ به حقوق مستضعفان است، گفت: خداوند فرموده کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام می‌دهند، در مقابل بی‌رحمان و متجاوزان به حقوق مستضعفان می‌ایستند و مجموعه سپاه در زمره این رسالت الهی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده ناحیه امام حسن(ع) قزوین با تشریح جایگاه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: تمام طول سال باید خودمان را مهیای بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان، در ماه رمضان خودمان را مهیای بهره‌مندی از شب قدر و در شب قدر نیز خودمان را مهیای درک آیات قرآن کنیم.

وی تصریح کرد: انسان با انس حقیقی و نه ظاهری با قرآن کریم و استفاده از برکات ماه مبارک رمضان به انسانیت، کرامت، عظمت و شرافت دست می‌یابد و چنین انسانی هیچگاه زیر بلیت دیگران نرفته و عزت خود را حفظ می‌کند.

امام جمعه قزوین به بیان شرایط انس حقیقی و باطنی با قرآن کریم پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند طهارت ظاهری و باطنی را شرایط انس حقیقی با قرآن مطرح کرده است. حقیقت قرآن تنها در حفظ و قرائت آن خلاصه نشده است و مقصود از قرائت و حفظ قرآن باید این باشد که حقایق باطنی آیات الهی را دریابیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه سپاه پرچمدار مقابله با متجاوزانِ به حقوق مستضعفان است، بیان کرد: خداوند فرموده کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام می‌دهند، در مقابل بی‌رحمان و متجاوزان به حقوق مستضعفان می‌ایستند و مجموعه سپاه در زمره این رسالت الهی قرار دارد.

وی افزود: سپاه پرچم‌دار میدانی اندیشه تقوا در مقابل مفسدان جهان‌خوار است و این تشکیلات صرفاً یک نیروی نظامی محسوب نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای برای ساخت شهر و اداره‌ای در طراز آرمان‌های امام زمان(عج) است و همه فعالیت‌ها تمرینی برای دوران ظهور محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه بارز انسان با تقوا معرفی کرد و یادآور شد: شهید سلیمانی علاوه بر تقوای فردی، از تقوای جمعی نیز بهره‌مند بود و همین موضوع علت اثرگذاری و ماندگاری خدمات ایشان شد و ان‌شاءالله شخصیت ایشان الگویی برای همه ما قرار گیرد.

در پایان این مراسم از خدمات سرهنگ محسن شیخ‌حسنی تقدیر و سرهنگ علیرضا حیدری به عنوان فرمانده جدید ناحیه امام حسن(ع) معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha