چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام نوروز نژاد مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ گروه تبلیغ نوین در عرصه رسانه و فضای مجازی این دفتر، خواستار اهتمام نهادها و مراکز حوزوی در راستای تأسیس اتحادیه رسانه های حوزوی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حمید نوروزنژاد، طی سخنانی در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی نهادها و مراکز حوزوی که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی در  خبرگزاری حوزه برگزار شد، با بیان این که دو معاونت در دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه های مرتبط با رسانه فعالیت می کند، اظهار داشت: اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین در معاونت فرهنگی و تبلیغی و نیز معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در این باره مشغول به فعالیت می باشند، ضمن آن که در حال حاضر ۳۰۰ گروه تبلیغ نوین در فضای مجازی و رسانه فعال هستند که از این تعداد حدود ۸۰ گروه در حوزه رسانه و تولیدات رسانه ای و مابقی در بخش هنر و رسانه های مکتوب به فعالیت می پردازند.

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به پخش و بازپخش حدود ۵ هزار دقیقه از تولیدات رسانه ای گروه های تبلیغی در رسانه ملی گفت: یکی دیگر از فعالیت های مهم ما ناظر به فعالیت در زمینه داستان نویسی و رمان، گرافیک و هنرهای تصویری، خوشنویسی و خطاطی، شعر و نقاشی است، ضمن آن که هم اکنون از بین ۷ هزار متقاضی تبلیغ نوین حدود ۳۲۰۰ طلبه تشکیل پرونده داده و برای بقیه دوره های آموزشی خوبی تعریف شده است.

وی با بیان این که تاکنون به همت مراکز و بخش های هنری و رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی، فیلم ها و آثار خوب و جذابی در راستای ترویج مباحث اخلاقی در جامعه و نیز پاسخگویی به شبهات و فعالیت فرق های انحرافی تولید و پخش شده است، افزود: علاوه بر این ها در زمینه اندیشه سیاسی اسلام، ولایت فقیه و نظام سیاسی نیز تولیدات خوبی داشته ایم که به عنوان مثال باید به مجموعه دو قسمتی "شیخ باقرالنمر" اشاره کنم که خوشبختانه بازتاب قابل توجهی در عرصه رسانه ای داشته است.

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه صحبت های خود با تأکید بر ضرورت شناخت تخصصی نقاط قوت و ضعف مراکز و نهادهای حوزوی در عرصه اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای ابراز داشت: ما در دنیایی زندگی می کنیم که روز به روز بر اهمیت رسانه و ارتباطات در آن افزوده می شود و لذا در عصر سلطه رسانه ها، حوزه و روحانیت باید فعال تر و هوشمندانه تر در این زمینه ها به فعالیت بپردازد.

وی همچنین گفت: با توجه به موقعیت دینی و سیاسی حوزه های علمیه و نهاد روحانیت، مهم ترین تهدید فراروی ما، غفلت از چشم انداز آینده و رسانه های نوین است که حتی این مساله می تواند باعث تبدیل فرصت ها به تهدیدات جدی و خطرناک شود، ضمن آن که نباید از یاد ببریم که هدف و برنامه دشمن این است که حوزه و روحانیت نتواند از ظرفیت رسانه های نوین و فضای مجازی در راستای ایفای نقش خود و هدایت جامعه بهره لازم را ببرد.

حجت الاسلام نوروزنژاد ادامه داد: متاسفانه گاهی ما در این باره دچار غفلت هایی شده ایم و حتی رسانه ملی نیز با وجود همه تلاش هایش، ضعف ها و نواقصی در این باره دارد و حال آن که بخشی از این مشکلات در سایه تقویت تعامل و ارتباطات نهادها و مراکز حوزوی با رسانه های جمعی از جمله رسانه ملی قابل رفع است.

وی ضمن ابراز خرسندی از نحوه تعامل و ارتباط رسانه رسمی حوزه با نهادها و مراکز حوزوی در بحث پوشش اخبار و تولید محتواهای رسانه ای گفت: به طور خاص ورود خبرگزاری حوزه به عرصه های کمتر کار شده همچون معرفی دستاوردهای مراکز حوزوی از جمله انتظارات ماست، کما این که آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزه های علمیه نیز در جلسات مختلف بر همین موضوع تأکید داشته اند.

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی همچنین بر لزوم تشکیل اتاق فکر مراکز اطلاع رسانی حوزوی و بهره گیری از نظرات و دیدگاه های صاحب نظران و متفکران در این باره تأکید کرد و بیان داشت: خبرگزاری حوزه باید در خط مقدم دفاع از جایگاه حوزه و شخصیت های حوزوی باشد و البته به شکل مستقل به فعالیت بپردازد، ضمن آن که دفاع از عملکرد گروه و جریان خاص به جایگاه این رسانه به عنوان تریبون رسمی حوزه لطمه می زند.

وی خواستار حضور پررنگ تر در رسانه ملی با توجه به حجم عظیم فعالیت های حوزوی شد و افزود: ما ضمن تقدیر از فعالیت خبرگزاری حوزه در سال های اخیر، انتظار داریم که فعالیت های رسانه ای این خبرگزاری، هر چه بهتر و بیشتر به سمت کیفی سازی برود، ضمن آن که به مقوله علمی و پژوهشی در این باره توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی گفت: همچنین پرداختن به نشست های تحلیلی و مناظره ها و کرسی ها یکی دیگر از ضرورت هاست که به نظر می رسد جایش تا حدود زیادی در فعالیت های خبرگزاری حوزه خالی است، ضمن آن که با توجه به اهمیت و ضرورت تولیدات مشترک رسانه ای و انعکاس مطلوب آن ها نیاز به ایجاد پنجره واحد خبری با مشارکت نهادها و مراکز حوزوی کاملاً احساس می شود.

حجت الاسلام  نوروزنژاد در خاتمه بر لزوم تأسیس یک اتحادیه رسانه ای حوزوی به منظور تقویت و توسعه تعاملات و همکاری ها بین نهادها و مراکز حوزوی تأکید کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha